سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چکاپ سلامتي در 60 پايگاه ديابت در محلات شمال تهران انجام شد

چکاپ سلامتي در بيش از60 پايگاه محلات شمال تهران به منظور افزايش سطح آگاهي شهروندان از بيماري ديابت و نحوه کنترل و پيشگيري از آن، در هفته ديابت انجام شد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  سپيده خوشبين مدير اداره سلامت شهرداري اين منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: براي انجام تست قند خون بيش از 3 هزار کيت و سوزن در محلات توزيع شد و پايگاه هاي سنجش ديابت در خانه هاي سلامت ، سراهاي محلات، ميادين ميوه و تره بار، پايانه ها، ايستگاه هاي مترو، مدارس، مساجد ، بوستان ها و ... راه اندازي و اقدام به انجام تست قند خون ، فشار خون، مشاوره ديابت ، روانشناسي و... از مراجعين نمود.

وي گفت: تشخيص اوليه، شناخت علائم ، نحوه درمان و پيشگيري بيماري ديابت از مواردي بود که مراجعه کنندگان نسبت به آن آگاهي پيدا کردند و در نهايت به صورت نمادين با بستن روبان آبي به عضويت کمپين روبان آبي در آمدند و حلقه آبي نيز در 18 نقطه از سطح منطقه به خصوص در مدارس به صورت نمادين تشکيل شد.

خوشبين با اشاره به همايش ها و کارگاه هاي آموزشي هفته ديابت افزود: 43 عنوان همايش و کارگاه آموزشي در محلات تشکيل و شهروندان با بيماري ديابت، نحوه پيشگيري از آن ، تغذيه مناسب، داروهاي گياهي موثر در کنترل ديابت و ... آشنا شدند و 15 جشنواره غذاي سالم نيز با محوريت ديابت در خانه هاي سلامت منطقه يک بر پا و 13 تور آموزشي و تفريحي نيز متقاضيان را با گياهان دارويي موثر در کنترل ، پيشگيري و مبارزه با ديابت آشنا کرد.

وي برگزاري برنامه ويژه هفته ديابت با توجه به محوريت برنامه سال 92 با تاکيد بر دانش آموزان و مدارس در مدرسه فرزانه 2 واقع در محله کاشانک و برپايي ايستگاه ديابت با همکاري انجمن ديابت ايران در بوستان قيطريه و توزيع 6 هزار بروشور و انجام تست قند خون رايگان از شهروندان و همکاران را از ديگر اقدامات اجرا شده دانست.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.