سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصغري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

"سکون نسبي هوا" و "کاهش کيفيت هوا" در کلان شهر‌ها/ وزش باد و افزايش ابر در سواحل غربي خزر

کارشناس هواشناسي گفت: با تداوم سکون نسبي هوا تا روز پنجشنبه، افزايش نسبي آلاينده‌هاي جوي در شهرهاي صنعتي و پر جمعيت از جمله تهران، اصفهان، اراک و کرج و کاهش کيفيت هوا و کاهش ديد افقي براي اين 4 شهر دور از انتظار نيست.

محمد اصغري، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص وضعيت آب و هواي سه روز آينده کشور، افزود: طي سه روز آينده در بيشتر مناطق کشور سکون نسبي هوا پيش بيني مي شود و جوي پايدار حاکم مي شود که پيامد آن افزايش نسبي آلاينده هاي جوي در شهرهاي صنعتي و پر جمعيت از جمله تهران، اصفهان، اراک و کرج که با تداوم اين سکون نسبي هوا تا روز پنجشنبه، کاهش کيفيت هوا و کاهش ديد افقي براي اين 4 شهر دور از انتظار نيست.

وي افزود: در اکثر مناطق کشور تا روز پنجشنبه افزايش نسبي هوا ديده مي شود که اين افزايش دما در سواحل جنوبي درياي خزر محسوس تر است.


اصغري تصريح کرد: از بعدازظهر چهارشنبه و طي روز پنجشنبه و در برخي مناطق  استان هاي شمال غرب و بتدريج سواحل غربي خزر و ارتفاعات البرز ناپايداري آغاز مي شود و وزش باد و افزايش ابر و بارش در اين مناطق دور از انتظار نيست.

اصغري با اشاره به وضعيت آب وهواي استان تهران گفت: امروز وضعيت آب و هواي استان تهران نيمه ابري و همراه با غبار و از اواخر وقت کاهش ابر خواهد بود که در بيشينه دماي خود به 14 درجه و در کمينه به 5 درجه بالاي صفر خواهد رسيد و دماي شهر تهران در حال حاضر 13 درجه بالاي صفر است.

کارشناس هواشناسي در خصوص پر باران ترين شهر هاي کشور طي 10 روز گذشته گفت: طي 10 روز گذشته(25 آبان ماه تا 4 آذر ماه) بيشترين بارش ها در شهر انزلي به ميزان 280 ميليمتر و بعد از آن شهر رشت با 187 ميليمتر و همچنين جزيره ابوموسي به ميزان 178 مليمتر بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: باران ، رگبار ، باد ، تهران ، اراک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.