سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"علی اکبر اشعری" ضمن تقدیر از برنامه های هفته کتاب:

وزارت ارشاد مدلی برای سنجش تاثیرگذاری برنامه‌های هفته کتاب داشته باشد

هر برنامه ای که برای سوق دادن فضای فرهنگی کشور به سمت کتاب و کتابخوانی برگزار شود، مبارک و مثبت است اما تفاوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سایر نهادها، مسئولیت سنجش تاثیرگذاری یک فعالیت است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل ستاد اطلاع‌رسانی بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، "علی اکبر اشعری" مدیر پروژه باغ کتاب تهران،گفت: به اعتقاد من هر برنامه ای که برای سوق دادن فضای فرهنگی کشور به سمت کتاب و کتابخوانی برگزار شود، مبارک و مثبت است اما نباید یک تفاوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را با سایر نهادها در این زمینه نادیده گرفت و مسئولیت سنجش تاثیرگذاری یک فعالیت است.

وی توضیح داد: انتظار ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که اگر برای نمونه به مناسبت ایام هفته کتاب، جایزه جلال آل احمد را برگزار می کند، ارزیابی سالانه داشته باشد که این رویداد تا چه اندازه در فضای ادبیات تاثیرگذار بوده و یا منجر به افزایش فرهنگ مطالعه شده است.

مدیر پروژه باغ کتاب تهران افزود: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ارزیابی تاثیرگذاری چنین رویدادی، ملاک ها و معیارهای علمی داوری و شاخص های انتخاب خود را نیز اعلام کند، به نویسندگان در ارتقای ارزش ادبی آثارشان و در نهایت به فرهنگ جامعه کمک کرده است.

اشعری در پایان تاکید کرد: ممکن است سال ها یک برنامه برگزار شود اما در نهایت ببینیم که تاثیرگذاری مد نظر را نداشته و به جای آن می توانستیم برنامه دیگری اجرا کنیم. از این روز انتظار می‌رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اثر برنامه‌های برگزار شده از سوی خود را بسنجد.

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.