سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

موزه انقلاب اسلامی در تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: موزه انقلاب اسلامی با توجه به پیشینه و نقش مردم آذربایجان‌شرقی و تبریز در حوادث مربوط به انقلاب اسلامی در تبریز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، تراب محمدی ظهر امروز در بازدید مدیران و مشاوران سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کشور از موزه‌های استان اظهار کرد: با توجه به پیشینه و نقش آذربایجان‌شرقی در حوادث مهم و اثرگذار انقلاب و نیز تائید کارشناسان مبنی بر قابلیت و توانمندی این استان، راه‌اندازی موزه انقلاب اسلامی در تبریز در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان‌شرقی همواره در امور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از جمله پیروزی انقلاب اسلامی پیشتاز و پیشقدم بوده و موزه‌های این استان توانسته تاریخی گویا و شفاهی از این حضور و فعالیت‌ها در تمام عرصه‌ها باشد.

محمدی آذربایجان‌شرقی را در امر موزه‌داری استانی شاخص توصیف کرد و گفت: موزه‌های متعدد این استان از نظر تنوع و تخصصی بودن و نیز اشیای نگهداری شده در آنها، قابل توجه‌ترین موزه‌های کشور هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به تعداد و کیفیت موزه‌های استان یادآور شد: آذربایجان‌شرقی جزو معدود استان‌های کشور است که تقریبا تمام 19 شهرستان خود را به یک و یا حتی چند موزه مجهز کرده است.

محمدی همچنین موزه‌های استان را با توجه به دارا بودن ویژگی‌ها و اشیای منحصر بفرد نگهداری شده در آنها دارای جاذبه‌های فراوان گردشگران تاریخی و مردم شناسی عنوان کرد.

وی کسب رتبه نخست موزه‌داری در کشور از سوی اداره کل موزه‌های کشور  در سال 90 را گواه دیگری بر پویایی و توانایی موزه‌های آذربایجان‌شرقی و نیز ظرفیت راه‌اندازی موزه‌های متنوع و تخصصی در این خطه خواند.

سردار نیکخواه معاون فرهنگی و هنری سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی، وضعیت موزه‌داری در این استان را نمونه و ویژه توصیف کرد و گفت: با وجود تنوع و گستردگی موزه‌ها، آذربایجان شرقی توانسته هر یک از این موزه‌ها را به محلی برای روایت زنده تاریخ تحولات و اتفاقات گذشته و معاصر تبدیل کند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تبریز را به دلیل سابقه درخشان موزه‌داری و پیشینه تاریخی و فرهنگی درخشانش در حوادث و رویدادهای مهم و اثرگذاری چون انقلاب اسلامی محل بسیار مناسبی برای احداث موزه‌های تخصصی ای چون موزه انقلاب اسلامی دانست.

سردار نیکخواه با اشاره به بازدیدی که این گروه از موزه‌های عصرآهن، قاجار، آذربایجان، مشروطه و فرش داشت، تصریح کرد: این موزه‌ها گنجینه و ویترینی از تاریخ، افتخارات، فعالیت‌ها و رویدادهای اثرگذار این خطه هستند.

وی تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در راه‌اندازی، توسعه و پویایی این موزه‌ها را قابل تقدیر خواند و گفت: آذربایجان‌شرقی با فعالیت‌های مستمری که طی پنج سال اخیر در این زمینه انجام داده خود را به یک استان با موزه های فراوان و ممتاز تبدیل کرده است.
برچسب ها: انقلاب ، موزه ، تبریز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.