سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

گل افشان پيرگل يكي از جاذبه هاي ديدني شهرستان خاش

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان خاش گفت: گل فشان پيرگل شهرستان خاش، با رنگی شبیه خاک کائولین یا خاک زرد نمایی منحصر بفرد به فضای بین کوه های سپیدپوش تفتان داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان. ، عبدالباسط پاکزاد اظهار کرد: گل افشان پيرگل با وسعت تقريبي 7 هكتار در منطقه اي با خاك هاي زرد رنگ و عاري از هر گونه پوشش گياهي قرار گرفته است.

وی افزود: پير گل يكي از جاذبه هاي ديني شهرستان خاش است و مي تواند به عنوان يكي از مهمترين جاذبه هاي گردشگري استان سيستان و بلوچستان بشمار آيد.

فرماندار خاش نیز گفت: نداشتن راه دسترسی مناسب و معرفی ناکافی گل فشان پیرگل از معضلات عمده در جذب گردشگران است.

علیرضاشهرکی گفت: برای دسترسی به گل فشان پیرگل که در 80 کیلومتری جنوب خاش قرار دارد باید فاصله 30 کیلومتر جاده خاکی نامناسب و بی کیفیت را طی کرد.

وی افزود: اگر به این منطقه مانند گل فشان تنگ واقع در حوالی چابهار، آب گرم بزمان توجه شود بسیاری از مردم این استان و کشور می توانند از خواص فراوان آن بهره ببرند.

گل افشان پدیده ای طبیعی و همانند آتشفشان است که با جزر و مد دریا از دل زمین گل به بیرون پرتاب می کندو به صورت تپه ای مخروطی بوده و به جای گدازه، از دهانه آن گاز همراه با گل خارج می شود و اين مخروطها گاه به صورت انفرادی و در برخی مناطق با یك یا چند مخروط كوچكتر و فرعی همراه هستند.
انتهای پیام/
برچسب ها: گل افشان ، پیرگل ، خاش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.