سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيوند بسيج با ورزش سطح فرهنگي اين حوزه را تحت تاثير قرار داده است

مدافع قديمي پرسپوليس، نقش بسيج در سلامت جامعه را موثر مي داند و عنوان مي كند كه بايد فعاليت هايش را در اين زمينه گسترش دهد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، محمد پنجعلی، عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص عملکرد بسیج گفته است: به نظرم عملکرد بسیج در حوزه ورزش ضعیف بوده است.چرا که شخصا اطلاعات زیادی در این خصوص ندارم و چیزی هم نشنیده ام و با توجه به این مسئله می گویم که عملکردش ضعیف است چرا که اگر غیر از این بود، باید عملکرد و فعالیت هایش دیده می شد.

کاپیتان سابق تیم ملی ادامه داد: فعالیت های بسیج باید دیده شود و بهترین راه برای دیده شدن این است که  در فوتبال تیم بدهند.البته پیش از این در یک مقطعی از زمان قرار بود بسیج تیم بدهد اما نمی دانم چه اتفاقی افتاد که منصرف شد اما این بهترین روش برای حضور و فعالیت در ورزش است.

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص لازمه حضور بسیج در ورزش افزود: با توجه به اینکه قشر زیادی از جامعه در بسیج فعالیت دارند، فعالیت بسیج در ورزش می تواند به معنی افزایش حضور مردم در ورزش است و این مسئله می تواند باعث بالا رفتن سلامت جامعه شود چرا که هر اندازه حضور مردم در عرصه ورزش بیشتر باشد، می توانیم جامعه ای سالم و البته با نشاط تر داشته باشیم.

عضو سابق هيئت مديره پرسپوليس، همچنین با اشاره به تاثیر بسیج در فرهنگ ورزش ادامه داد: پیوند بسیج با ورزش می تواند سطح فرهنگی این حوزه را نیز تحت تاثیر قرار دهد.البته اگر بسیج به عنوان یک الگو وارد حوزه ورزش شود کار بسیار سختی در پیش دارد.چرا که نگاهها به بسیج متفاوت است و وقتی هم که قرار باشد به آن به عنوان یک الگوی اخلاقی در ورزش نگاه شود، توقعات از آن بالا می رود و برآورده کردن این توقعات بسیار سخت می شود اما این به آن معنا نیست که این مسئله نشدنی است.

وی ادامه داد: بسیج می تواند به عنوان یک الگوی اخلاقی نه تنها فرهنگ ورزشکاران، که فرهنگ مردم در سطوح مختلف جامعه را نیز تحت تاثیر قرار داده و تغیر دهد. هر چند مسائل اخلاقی قبل از هر چیزی در خانواده ها شکل می گیرد اما این تنها خانواده نیست که می تواند روی مسائل اخلاقی تاثیر بگذارد و بسیج بعد از ورود به ورزش، می تواند وارد مسائل فرهنگی شده و با تاثیر روی اخلاق ورزشکاران الگو سازی کرده و فرهنگ و اخلاق ورزش را تحت تاثیر قرار دهد.

کاپیتان سابق سرخپوشان با اشاره به ضرورت ورزش کردن افراد جامعه خاطرنشان کرد: هر اندازه مردم یک جامعه بیشتر به ورزش کردن بپردازند، درصد سلامت و شادابی آن جامعه بالاتر می رود و هر اندازه سلامت و نشاط افراد یک جامعه بالاتر وبیشتر باشد، کارهای جامعه بهتر پیش می‌رود و از آنجایی که بسیاری از جوانان جامعه ما که قشر اعظم جامعه را نیز در بر دارند عضو بسیج هستند، توجه بسیج به ورزش، به معنای توجه به سلامت و نشاط افراد جامعه است و هر اندازه تلاش و حضور بسیج در این عرصه فعالتر باشد، می توانیم جامعه ای سالم تر و بانشاط تر داشته باشیم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کاپیتان ، سابق ، سرخپوشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.