سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماسکی خانگی برای شادابی "پوست" صورت!

جوش، یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی صورت است که می‌توان با راهکارهای خانگی آنها را درمان کرد.

محمد تیموری، متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بسیاری از افراد از جوش‌های صورت رنج می‌برند که برای بعضی خفیف و برای بعضی دیگر شدید‌تر است. 
جوش صورت، به خاطر مسدود شدن راه غددی چربی پوست ظاهر می‌شوند. 

وی عنوان کرد: این مسدود شدن به دلیل فعالیت هورمونی بدن در سنین رشد و یا به علت آلودگی‌ها پدیدار می‌شود و زمانی که این منافذ پوست مسدود می‌شوند، چربی نمی‌تواند راه خود را به بیرون باز کند و شروع به تجمع زیر منافذ پوست می‌کند. 

وی در ادامه گفت: زمانیکه شروع به تجمع زیر منافذ پوست می‌شود، باعث متورم شدن و قرمز شدن آنها می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: منافذ بسته می‌شود و پوست محل مناسبی برای تجمع میکروب‌ها هستند و ممکن است جوش‌ها تبدیل به جوش چرکین شوند که در ‌‌نهایت ممکن است جوش‌ها تمام صورت را بپوشانند و خارش را به وجود آورند. 

وی بیان کرد: به دلیل اینکه جوش صورت با بسته شدن و ملتهب شدن منافذ پوست به وجود می‌آیند، تمیز کردن آنها به نظر بهترین روش مقابله با آن‌ها است. 

وی تصریح کرد: کرم‌ها و محلول‌های ضدجوش زیادی در بازار وجود دارند که برای درمان جوش صورت به کار می‌روند، اما بهترین کمک برای درمان جوش (عسل) است. 

وی در خاتمه گفت: ماسک صورت عسل، عواملی که باعث مسدود شدن منفذهای پوست می‌شود را از بین می‌برد و علاوه بر آن عفونت حاصله از جوش را نیز به شدت از بین می‌برد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: ماسک ، پوست ، عسل ، منافذپوست ، میکروب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.