سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری قزوین:

نظام اداری نیازمند بازنگری و نوسازی است

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری قزوین گفت: نظام اداری برای همزیستی با فناوری‌های نوین نیازمند بازنگری و نوسازی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، سیدرسول جزدره‌ئی صبح امروز در جلسه کمیسیون تحول اداری اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قزوین اظهار داشت: نظام اداری به عنوان بخشی از شبکه حیات اجتماعی دارای همبستگی عملکردی با سایر ابعاد و زمینه‌های فعالیت جامعه است.

وی افزود: یکی از این زمینه‌های فعالیت که در دهه‌های اخیر از پیشرفتی روزافزون برخوردار بوده است تکنولوژی و فناوری‌های نوین است.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری قزوین اضافه کرد: این زمینه فعالیت به طور جدی تمام ابعاد اجتماعی و اقتصادی زندگی انسان معاصر را تحت تأثیر قرار داده است، به طوری که به ندرت زمینه‌ای از فعالیت‌های انسان در جامعه را می‌توان متصور شد که نیازمند بهره‌مندی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین در راستای پیشبرد امور خود نباشد.

جزدره‌ئی بیان کرد: حوزه نفوذ فناوری‌های نوین در گستره فعالیت‌های انسانی بیش از هر پدیده‌ای مرزهای نظام اداری را هدف قرار داده است و دستگاه‌های اجرایی نیز برای شایستگی در اعمال حاکمیت و کارآمدی در ارائه خدمت ناگزیر از پذیرش و ایجاد ظرفیت‌های لازم برای جایگزینی فناوری‌های نوین در مقابل شیوه‌ها و ابزارهای سنتی متداول و مرسوم هستند.

این مسئول ادامه داد: ضرورت تأمین امنیت، تولید انبوه خدمات، هزینه کمتر، بهره‌‌وری بیشتر، نظارت افزون‌تر و صرفه‌جویی در زمان و عدم اتکا و وابستگی به مکان، جاذبه‌ها و پیامدهای مثبتی هستند که به اندازه کافی انگیزه‌های لازم برای پذیرش و گسترش فناوری‌های نوین در دستگاه‌های اجرایی را در پی داشته‌اند.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری قزوین ابراز داشت: نگرش بشر در خصوص سرمایه و ارزش محصولات تغییر یافته است و دیگر منابع فیزیکی و ساختمان‌ها به عنوان کالاهای با ارزش تلقی نمی‌گردند بلکه اطلاعات و منابع دانشی به عنوان مهم‌ترین و با ارزش‌ترین دارائی‌های جوامع محسوب می‌شوند.

جزدره‌ئی اضافه کرد: امروز در نظام اداری منظور از امنیت دیگر همچون گذشته، نگهبانی، حفاظت فیزیکی و مراقبت از پرونده‌ها و بایگانی‌ها نیست بلکه مهم‌ترین جنبه اهمیت در ادارات محافظت از اطلاعات و داده‌هاست.

این مسئول عنوان کرد: آنچه که همزیستی مسالمت‌آمیز نظام اداری با فناوری‌های نوین را امکان‌پذیر می‌سازد بازنگری و نوسازی در رویه‌های موجود و انگاره‌های حاکم در دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری قزوین تصریح کرد: نظام اداری در صورت جایگزینی انگاره‌های ترقی و تحول به جای انگاره‌های حفظ وضع موجود و در صورت نوسازی، انطباق و همسان‌سازی فرآیندهای سنتی متداول با الزامات، ضوابط و هنجارهای نوین دانش فناوری، از کاستی‌های موجود فاصله گرفته و به افق‌های وضع مطلوب نائل می‌شود.

جزدره‌ئی عنوان کرد: مهم‌ترین عوامل در راستای به‌کارگیری فناوری در دستگاه‌های اجرایی و تحقق انگاره‌های تحول مبتنی بر دانش فنی، تدوین اهداف میان مدت با رویکرد توسعه دانایی محور، حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان، رویش نخبگان و حمایت از آنها در راستای شکل‌گیری طبقه خلاق در ادارات، تخصیص منابع و اعتبارات کافی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده آسان از نرم‌افزارها در سازمان‌ها است.
برچسب ها: نوسازی ، قزوین ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.