سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

چهارمین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت در مشهد برگزار می‌شود

رئیس بیمارستان رضوی از برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت در ششم و هفتم آذر به میزبانی این بیمارستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد عبدالحسینی در نشست خبری چهارمین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت از دعوت وزیران و مسئولان گردشگری سلامت 50‌کشور اسلامی به این کنفرانس خبر داد و افزود‌: همه دعوت‌شدگان در کنار همایش‌های مختلف، در نشست‌های گوناگونی با موضوع گردشگری سلامت حاضر می‌شوند و از نمایشگاه دستاوردهای پزشکی ایران بازدید می‌کنند.

وی از اهداف برگزاری این کنفرانس به اعتباردهی و معرفی بیمارستان‌های ایران و کشورهای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: بیمه سلامت بین‌المللی، یکی از کاربردی‌ترین گزینه‌هایی است که در این کنفرانس به دنبال آن هستیم.

وی خاطر‌نشان کرد: بهترین دستاورد کنفرانس‌های قبلی، ارائه پیشرفت‌های پزشکی در ایران و همراهی بیشتر کشورهای اسلامی برای همکاری در زمینه سلامت بوده است. همچنین قراردادهای بین‌المللی‌ از جمله قرارداد با افغانستان برای درمان 10هزار بیمار بسته شده است.

وی از شهر‌های مشهد‌، تهران‌، شیراز‌، اصفهان و تبریز به عنوان اهداف اصلی گردشگری سلامت یاد کرد و ادامه داد‌: البته باید ساختار‌ها و سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت گیرد تا بتوان از جولان دلالان در این حوزه که می‌تواند آسیب زیادی به اعتبار جامعه سلامت کشور بزند، جلوگیری کرد.

عبدالحسینی هزینه ناچیز درمان در جمهوری اسلامی ایران‌، بالا بودن سطح علمی پزشکان ایرانی‌، دارا بودن بهترین تجهیزات پزشکی روز دنیا و اسلامی بودن مراحل و اماکن درمانی را از بهترین فرصت‌های گردشگری سلامت برای جذب گردشگران خارجی برشمرد و افزود‌: برای مثال عمل بای‌پس قلب که در کشورهای اسلامی بین 10 تا 18‌هزار دلار هزینه دربر دارد، هزینهاش در ایران از 5‌هزار دلار بیشتر نمی‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه بیماران خارجی برای انتخاب مقاصد خود به سایت بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و به‌ دنبال امکانات‌، تجهیزات‌، پزشکان‌، استانداردهای بین‌المللی و... هستند، گفت: متاسفانه موانعی همچون مشکلات ویزا‌، نبود استاندارد بین‌المللی و حاشیه‌های دیگر، از ورود گردشگرانی که متقاضی خدمات درمانی‌اند، جلوگیری می‌کند./ب

برچسب ها: چهارمین ، کنفرانس ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.