سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

برگزاری چهارمين سمينار دو سالانه‏ی كمومتريكس ايران در دانشگاه شيراز

چهارمين سمينار دو سالانه‏ی كمومتريكس ايران ششم و هفتم آذر ماه امسال در دانشگاه شيراز برگزار مي‏شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ بهرام همتي‏نژاد، دبير علمي سمينار گفت: هدف از برگزاري اين گردهمايي علمي، فراهم کردن فرصتي مناسب براي ارائه‏ی آخرين دستاوردهاي علمي، پژوهشي در زمينه‏هاي مختلف كمومتريكس با تأكيد بر كاربردهاي آن‏ها در حوزه‏هاي مختلف و همچنين برقراري ارتباط بيشتر علمي بين پژوهشگران و متخصصان دانشگاهي و مراكز صنعتي است.

وي افزود: در مدت دو روز برگزاري اين سمينار، ۱۳۰مقاله (۳۰مقاله به صورت سخنراني و ۱۰۰مقاله به صورت پوستر) ارائه مي‏شود.

عضو هيأت علمي دانشگاه شيراز آشنايي با دستاوردهاي جديد در زمينه‏هاي مختلف كمومتريكس؛ تبادل نظر بين اساتيد، دانشجويان و صاحبان صنايع در مورد پيشرفت‏هاي اخير كمومتريكس در ايران و جهان؛ ايجاد بستر مناسب و فراهم کردن زمينه‏هاي لازم براي توسعه‏ی بيشتر كمومتريكس در كشور؛ تبيين توانمندي روش‏هاي كمومتريكس در رفع مشكلات صنايع كشور و گسترش ارتباط علمي بين مراكز تحقيقاتي و صنعتي و ترغيب پژوهشگران به كاربردي كردن اين علم را از ديگر اهداف همايش بیان کرد.

كمومتريكس يا شيمي‏سنجي در حقيقت كاربرد علوم آمار، كامپيوتر و رياضي در شيمي است.

كمومتريكس در صنايع داروسازي؛ آرايشي؛ بهداشتي؛ نفت و گاز؛ شيميايي و آزمايشگاه‌هاي تخصصي كلينيكي كاربرد دارد و با پردازش داده‌ها، به كاهش هزينه و زمان كمك مي‏كند.

دانشگاه شيراز از دانشگاه‏هاي پيشروي كشور در مباحث مرتبط با كمومتريكس به شمار مي‏رود و همتي‏نژاد، دانشيار بخش شيمي دانشگاه شيراز موفق شد به عنوان نخستين دانشمند مسلمان و ايراني، جايزه‏ی جهاني كمومتريكس‏دان جوان 2012 را از آن خود كند.

جايزه‏ی جهاني كمومتريكس‏دان جوان هر چهار سال يك بار توسط انجمن بين‏المللي كمومتريكس با همكاري هيأت تحريريه‏ی مجله‏ی Chemometrics and Intelligent Laboratory systems به يك نفر كمومتريكس‏دان جوان زير 40 سال كه در توسعه‏ی كمومتريكس در جهان نقش مهمي داشته باشد، اهدا مي‏شود.

به گفته‏ی دكتر همتي‏نژاد، ايران كشور برتر منطقه در علم كمومتريكس محسوب می‏شود./س

انتهای پیام/

برچسب ها: برگزاری ، سمینار ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.