سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرم افزاری مخصوص راننده‌های متخلف

گوشی های تلفن همراه هوشمند به تازگی دارای قابلیت های منحصر به فرد در بررسی و یادگیری عادات صاحبان خود شده اند که از این جمله می توان به محافظت از افراد توسط گوشی های همراهشان اشاره کرد.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران در حال راه اندازی نسل جدید سیستم GPS بر روی گوشی های تلفن همراه هوشمند هستند.

گفتنی است: این سیستم جدید نوعی سیستم ردیابی افراد در حین استفاده از وسایل مختلف حمل و نقل شهری مانند مترو، اتوبوس ماشین و سایر وسایل است.

 بررسی ها نشان می دهد، الگوریتم ریاضی طراحی شده برای این  سیستم در کنار شتاب سنج و سایر حسگرها در تلفن همراه فرد مورد استفاده قرار می گیرد.

 این الگوریتم به قدری دقیق طراحی شده که حتی می توان بین حالت ایستاده و ثابت و حالات سوار شدن به اتوبوس و مترو تفاوت را درک نماید.

 دانشمندان هدف از طرح این سیستم را پیگیری وضعیت حمل و نقل و یا میزان سرایت بیماری های  همه گیر در جامعه معرفی نموده اند.

 این الگوریتم براساس تغییرات فرکانسی، سرعت، میزان توقف و سایر موارد شروع به تجزیه و تحلیل داده ها کرده و هر یک از حالات مختلف حمل و نقل را به درستی نشان می دهد.

 دانشمندان همچنین امیدوار هستند که از این سیستم برای بررسی وضعیت رانندگی و عادت رانندگی در افراد استفاده کنند تا در صورت تصادف و سانحه علاوه بر  امداد رسانی سریع تر بتوانند  بهتر مقصر سانحه را شناسایی نمایند.

 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.