سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/به رسمیت شناخته شدن حق هسته ای ایران:

مهمترین دستاورد توافق ایران و1+5

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به رسمیت شناخته شدن حق هسته ای ایران را مهمترین دستاورد توافق ایران و1+5 دانست و گفت: آمریکا باید در این شش ماهه تعهدات خود را عملی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حجت الاسلام وحید احمدی ، اخبار منتشر شده از نتایج مذاکرات را تنها گمانه زنی های رسانه ها خواند وگفت: زمانی می توان از توافق هسته ای ایران و 1+5 اطلاعات دقیقی کسب کرد که تیم مذاکره کننده کشورمان در مجلس شورای اسلامی حاضر شوند و آنچه در نشست ها به صورت توافق مطرح شده را تشریح نمایند.

وی معتقد است مهمترین دستاورد این توافقات این است که جهان به حق غنی سازی ایران اعتراف کرد.

به گفته این نماینده ممجلس اینکه ایران می تواند غنی سازی خود را ادامه دهد یک موفیقت بزرگ برای نظام است که با ایستادگی مردم کشورمان و تیم مذاکره کننده ایران حاصل شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده ایران تیم آشنا و مسلط به کار است و در این مدت از حقانیت و حقوق ملت ایران دفاع جانانه ای کرد و ایستادگی این تیم شایسته تقدیر است.

وی در خصوص عملکرد دو طرف در آینده هم افزود: آنچه غربی ها به عنوان منافع خود از آن یاد می کنند خودداری ایران از ساخت سلاح هسته ای است که این امر در گذشته بنا به فرمایش مقام معظم رهبری حرام اعلام شده بود و ایران از قبل اعلام کرده بود که هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست.

نماینده کنگاور، صحنه و هرسین با تاکید بر اینکه ایران همواره در راستای همکاری با آژانس هسته ای گام برداشته است و اقداماتش در نهایت شفاف سازی بوده، یادآوری کرد: حالا نوبت طرف غربی است که صداقت خود را نشان دهد و تعهدات داده شده را عملی سازد./

احمدی تصریح کرد: اگر طی این شش ماه طرف غربی به تعهدات خود عمل کرد، می توان به توافقی که در آن منافع دو طرف به رسمیت شناخته شود خوشبین بود
برچسب ها: حق ، هسته ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.