سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکنون خسارتی از زلزله گزارش نشده است؛

اعزام 6 تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده کرمانشاه/ برپایی 16 اردوگاه در منطقه زلزله زده

سخنگوی سازمان امداد و نجات از اعزام 6 تیم ارزیاب و برپایی 16 اردوگاه اضطراری با ظرفیت اسکان 1200 نفر در پی وقوع زلزله 5.7 ریشتری به کرمانشاه خبر داد.

حسین درخشان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ساعت 21:23، زلزله 4.5 ریشتری در فاصله ی 26 کیلومتری و 15 کیلومتری سطح زمین قصر شیرین و سرپل ذهاب را لرزاند که دو دقیقه بعد یعنی در ساعت 21:35 دقیقه بار دیگر زلزله ای با قدرت 5.7 ریشتر این شهر مرزی را لرزاند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 70 لرزه از روز جمعه در این منطقه رخ داده است، تیم های امدادی در حالت آماده باش کامل به سر می بردند که بلافاصله 6 تیم ارزیاب از منطقه خسارت دیده به محل وقوع زلزله اعزام شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه آبادی های دارای سکنه تا شعاع 10 کیلومتری محل در ادامه تصریح کرد: بر اساس گزارش تیم های ارزیاب که 20 روستای زلزله زده کرمانشاه را بازدید کردند، هیچ خسارتی اعلام نشده است و تنها یک مصدوم توسط نیروهای اورژانس در قصر شیرین به مرکز درمانی منتقل شده و یک دیوار در روستای نصر آباد نیز تخریب و برخی منازل دچار ترک خوردگی دیوار و شیشه شده اند.

به گفته ی درخشان جمعیت هلال احمر آمادگی کامل برای اسکان و تغذیه اضطراری در منطقه زلزله زده را دارد.

*برپایی 3 اردوگاه در منطقه زلزله زده کرمانشاه

حسین درخشان در تشریح آخرین وضعیت فعالیت های تیم های امدادی در منطقه زلزله زده کرمانشاه گفت: بر اساس گزارش تیم های ارزیاب، زلزله شب گذشته خسارت و تلفات خاصی جز ترک خوردگی چند منزل مسکونی نداشته است.

وی افزود: با توجه به رعب و وحشت مردم از روز جمعه که با وقوع زمین لرزه شب گذشته تشدید یافت، 3 اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت یک هزار و 200 نفر در منطقه سر پل ذهاب، گیلان غرب و قصر شیرین بر پا شده است تا مردم بتوانند به علت ترک خوردگی منزل و یافتن آرامش خاطر در این اردوگاه، اسکان یابند.

وی خاطر نشان کرد: این زلزله چند مصدوم سطحی چون شکستگی دست و پا داشته که به علت فرار از منزل در هنگام وقوع زلزله بر اثر زمین خوردن دچار صدمه شده بودند.

گفتنی است از صبح روز جمعه 1 آذر ماه بیش از 200 زمین لرزه کوچک و بزرگ در  این شهرستان ها به ویژه قصر شیرین رخ داده است که 10 زمین لرزه قدرتی بیش از 4 ریشتر داشته است. 

*اسکان 5 هزار و 200 نفر در 16 اردوگاه اضطراری

سخنگوی سازمان امداد و نجات در آخرین گزارشات دریافتی از منطقه زلزله زده استان کرمانشاه از اسکان اضطراری 5 هزار و 200 نفر در 16 اردوگاه خبر داد و گفت: در پی وقوع زلزله شب گذشته  که باعث ترک برداشتن دیوار منازل مسکونی و رعب و وحشت مردم مناطق قصر شیرین، گیلان غرب، سر پل ذهاب شد با برپایی هزار و 300 چادر در غالب 16 اردوگاه 5200 نفر اسکان داده شدند.

وی افزود: اقلام امدادی شامل چادر امدادی، بسته غذایی و کنسرو جا‌ت به منطقه نیز ارسال شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.