سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم‌مقام وزير راه ‌وشهرسازي تاكيد كرد؛

استفاده از ظرفيت بخش‌خصوصي و روان‌سازي آمد و شد در فرودگاه امام(ره)

قائم‌مقام وزير راه ‌وشهرسازي در امور هوانوردي و هواشناسي، با تاكيد بر استفاده از ظرفيت بخش خصوصي براي اجراي پروژه‌هاي كلان، از اعلام حمايت دولت از اين بخش خبر داد.

به‌گزارش ‌خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي‌محمد نوريان پيش از ظهر امروز در نشستي كه به‌منظور بهينه‌سازي فرآيند آمد و شد مسافران و بهره‌گيري از تكنولوژي نو مطابق با استانداردهاي زيست محيطي دنيا در فرودگاه امام خميني(ره) و فرودگاه مهرآباد، برپا شده بود، دولت و بخش خصوصي را دو بال براي تحقق اهداف سند چشم‌انداز خواند و با بيان اينكه بدون يك بال نمي‌توان پرواز كرد، گفت: براي توسعه كشور ما بخش خصوصي را كنار و يار خود مي‌بينيم.

نوريان روان‌سازي و تسهيل فرآيند آمد و شد مسافران و زيباسازي فضاي فرودگاه‌ها را با بهره‌گيري از تكنولوژي روز جهان و همچنين افزايش ظرفيت جابجايي مسافران را با استفاده از امكانات موجود مورد توجه قرار داد و انجام آن را مستلزم رعايت مباحث زيست محيطي و ساير الزامات آن عنوان كرد.

وي با بيان اينكه به دنبال بسترسازي براي بهره‌مندي مردم از رفاه مناسب و شايسته در فرودگاه‌ها هستيم، افزود: مي‌بايست جامعه را به سمتي هدايت كرد تا سرمايه‌گذار بتواند به‌صورت آسان و در امنيت كامل و با بهره‌مندي از سود مناسب سرمايه‌گذاري كند.

نوريان با اشاره به اينكه تمام اركان دولت به بخش خصوصي توجه ويژه دارد، بر استفاده از ظرفيت سياسي در توسعه حوزه اقتصادي تاكيد كرد.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه در رقابت، سرويس‌دهي مناسب خدمات مطرح است نه قيمت، بحث تشكيل كنسرسيوم و اتحاد‌هاي حرفه‌يي شركت‌هاي هواپيمايي را اين راستا خواند و افزود: با تمركز خدمات نظير هندلينگ فرودگاهي، تعمير و نگهداري، كترينگ، فروش بليط، ذخيره جا و غيره و يكپارچگي آن، ضمن اينكه هزينه‌ها كاهش مي‌يابد، شركت‌هاي هواپيمايي قدرت بيشتري خواهند يافت و رقابت بهتري را با شركت‌هاي هواپيمايي خارجي خواهند داشت.

وي خاطرنشان كرد: براي بهبود بيشتر بايد به‌دنبال رقابت با شركت‌هاي خارجي باشيم و اين تغيير را در خود ايجاد كنيم.

نوريان وضع قوانين لازم و لغو بعضي از مقررات و قوانين را براي حمايت از تنوع‌سازي و آزادسازي بليط مهم خواند و گفت: بايد به سمتي برويم كه هواپيماها كهنه از رده خارج شود و از ورود هواپپماهاي نو كه سوخت كمتري مصرف مي‌كنند حمايت شود و در نهايت هزينه‌هاي جاري كاهش يابد.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي، تجهيز ناوگان حمل و نقل هوايي به هواپيماهاي نو، استفاده از ظرفيت‌هاي خالي مسيرهاي پر تردد و ترافيك با استفاده از بليط يكديگر و تغيير نگرش از رقابت مضر به سمت سرويس‌دهي مناسب را سه اصلي خواند كه شركت‌هاي هواپيمايي بايد به دنبال آن بروند و گفت: در اين زمينه فرودگاه‌ بهترين بستر براي به ثمرنشستن اين سه اصل است.

وي همچنين با تاكيد بر ارتقاي سطح فرودگاه‌ها در همه بخش‌ها، خواستار شناسايي نقاط ضعف و برطرف شدن آن در حداقل زمان شد.

نوريان همچنين زيباسازي فرودگاه‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: فرودگاه‌‌ها به ويژه فرودگاه امام(ره) بايد باعث افتخار و سربلندي باشد و مسافر وقتي آن را با فرودگاه خارجي و همسايگان مقايسه مي‌كند، كمترين اشكالات را در آن احساس كند.

وي در پايان با بيان اينكه مردم از دولت انتظار خدمت و صداقت دارند، خاطرنشان كرد: مردم بايد مطمئن باشند كه دولت به‌ عنوان كارگزار آنها به سلامتي، ايمني و رفاه آنها در صنعت حمل و نقل هوايي با تامين زيرساخت‌هاي مناسب توجه دارد و براي ارتقاي آن تلاش خواهد كرد.

 گفتني است؛ در اين نشست محمود رسولي‌نژاد رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت فرودگاه‌ها، اعضاي هيات مديره، مجري طرح فرودگاه امام خميني(ره) و مديران‌كل فرودگاه‌هاي امام‌خميني(ره) و مهرآباد و مجري طرح زيباسازي فرودگاه‌هاي مورد اشاره حضور داشتند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.