سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

بیش از 90 درصداعضای شورای کتاب کودک را بانوان تشکیل می دهند

رئیس شورای کتاب کودک گفت: از همان ابتدا تاکنون بیش از 90 درصد اعضای شورا را بانوان تشکیل می دهند.

نوش آفرین انصاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: همه بانوان در مجموعه، دانشمند، فاضل،علاقه مند و کوشا هستند که به صورت کاملا داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشتی برای کتاب کودک تلاش می کنند.

وی ایجاد کارگاه‏ های خلاقیت کودک، تأسیس کتابخانه عمومی و تألیف دانشنامه کودک و نوجوان را از جمله فعالیت‏ های اخیر شورای کتاب کودک خواند.

انصاری از تألیف دانشنامه کودک و نوجوان در 14 جلد به همت شورای کتاب کودک خبر داد و افزود: تألیف دانشنامه کودک و نوجوان از جمله فعالیت ‏های اخیر شورای کتاب کودک است.

رئیس شورای کتاب کودک تصریح کرد: این دانشنامه در 14 جلد با همکاری 250 کارشناس و استاد دانشگاه،هویت ناب ایرانی را به کودکان امروز معرفی می ‏کند

وی، مسئولیت بزرگ یک کتابدار را آزاد کردن کتاب از بند دیوارها، پیشخوان ها و قفسه ‏ها خواند و اظهار کرد: مهم‏ ترین بحث در این زمینه، رده‏ بندی درست کتاب و قرار دادن آن در فضای باز و در اختیار متقاضی است.

رئیس شورای کتاب کودک تصریح کرد: بر همین اساس و بر اساس تفکر «کتاب برای همه»، در سال 1347، با همراهی دانشجویان دانشکده ادبیات تهران،پنج هزار جلد کتاب را از مخازن بسته این دانشکده بیرون کشیده و آن را در اختیار همه دانشجویان قرار دادیم.

وی ادامه داد: از آن زمان اطمینانم به علم کتابداری که به آزادی اندیشه و علم و قلم نویسنده از یک ‏سو و به نیاز و تفکر خواننده از سوی دیگر احترام می گذارد؛ بیشتر و بیشتر شد.

انصاری در خصوص فعالیت های خود در نقش یک استاد رشته کتابداری اظهار داشت: از سال 1347 به طور رسمی تدریس در دانشگاه را آغاز کرده و به مدت 30 سال عاشقانه به تدریس این رشته مشغول بودم و خرسندم از اینکه در این مدت در خدمت کتابدارانی متعهد و دانشمند بوده ام/.


برچسب ها: شورا ، کتاب ، بانوان ، کودک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.