سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوکسور مشهور آمریکایی:

در هیچ کدام از دولت‌های آمریکا در رفاه زندگی نکرده‌ام/ چهل‌و‌شش میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر هستند

مایک تایسون، بوکسور اسبق آمریکایی که از شهرت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در آمریکا در هیچ دولتی رفاه و آسایش نداشته‌ام.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مایک تایسون، بوکسور آمریکایی که در حال حاضر در سن 47 سالگی بسر می‌برد در مصاحبه‌ای با شبکه‌های ایتالیایی در رابطه با زوایای مختلف زندگی‌اش صحبت کرد. او که هنوز نتوانسته وابستگی خود به الکل و مواد مخدر را کم کند در تلاش است که این وابستگی بیشتر نشده و بتواند زندگی بهتری در آینده داشته باشد. او در مصاحبه‌ای به سوالات مختلف این چنین پاسخ داد.

*چرا مردم آمریکا علاقه خود را نسبت به این رشته ورزشی از دست داده‌اند‌، به نظر شما چه اتفاقی افتاده است؟


 در این رشته ورزشی دیگر هیچ بوکسور آمریکایی دیده نمی‌شود که در سطح بسیار بالا فعالیت کند. زیرا بوکسورهای آمریکایی عطش رسیدن به موفقیت را ندارند و همین مسئله باعث شده است که آنها به دنبال فداکاری نباشند و به نتایج لازم دست نیابند.



*شما در کتاب خود نوشته‌اید که اگر بوکسور نشده بودید و حضور در رینگ را تجربه نکرده بودید بطور حتم حالا یک جنایتکار بودید. در این خصوص بیشتر توضیح می‌دهید؟


این یک واقعیت است در جائیکه اکثر دوستان من مرده‌اند و یا در زندان بودند، من حق انتخاب بیشتری نداشتم.

* اگر در حال حاضر شرایطی که فرزندانتان دارند، در اختیار داشتید از فرصت‌های خود چطور استفاده می‌کردید؟

تصور کردن چنین چیزی بسیار مشکل است ولی تحت هر شرایطی من دوست داشتم بوکسور شوم و به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کردم. واقعیت این بود که من حقیقتاً عاشق بوکس بودم و فقط به این رشته فکر می‌کردم.

* در حال حاضر چهل‌وشش میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر زندگی می‌کنند و شما خیلی خوب از این موضوع آگاهی دارید. فکر می‌کنید این مشکل چگونه قابل حل است؟

از نظر من این مسئله‌ای است که در آمریکا هرگز حل نخواهد شد زیرا به غیر از ثروتمندان هیچ فردی امکان ثروتمند شدن را ندارد و این مسئله همیشه وجود داشته است.



* شما به باراک اوباما علاقمند هستید؟


نمی‌دانم واقعیت این است که هرگز به یاد ندارم در شرایط وحشتناکی که من و خانواده‌ام در آن به سر می‌بردیم دولتی به ما کمک کرده باشد. حداقل از طریق دریافت کوپن یا غذای رایگان، بنابراین در مورد اوباما هم نظر خاصی ندارم.

*در رینگ مسابقه از چه کسی الهام می گرفتید؟

روبرت دوران، او فردی بسیار قوی و باهوش بود در آن زمان دوست داشتم مثل وی بودم.

*شما در کتاب خود نوشتید که هرگز بچه‌هایتان را کتک نزده‌اید، زیرا نمی‌خواستید که شما را مثل یک هیولا تصور کنند، در این رابطه چه خاطره‌ای دارید؟

تمام هدف من این بود که آن‌ها خاطره خوشی از من داشته باشند و فکر می‌کنم در این رابطه موفق هم بوده‌ام.

*از نظرشما بهترین بوکسورهای جهان چه کسانی بودند؟

دوران، رابینسون، محمدعلی کلی و لئونارد بهترین بوکسورهایی بودند که من از آنها الهام می‌گرفتم و من همیشه آن‌ها را تحسین می‌کردم.



*به عنوان یک مسلمان وقتی مسائل و اتفاقاتی را به مسلمانان ربط می‌دهند، چه احساسی پیدا می‌کنید؟

این اتفاق بسیار بدی است که بسیاری از مسائل و مشکلات را به مسلمانان ربط می دهند اسلام دین بسیار خوبی است و در این میان بی گناه واقع شده است این طرز برخورد رسانه‌ها درست نیست بسیاری از اتفاقاتی که به مسلمانان ربط داده می‌شود درست نبوده و آن‌ها هیچ نقشی در این میان نداشته‌اند.

*همسر شما در شهر میلان تحصیل کرده است، آیا شما وابستگی خاصی به ایتالیا دارید؟

بله، به دلیل همین وابستگی خاص ما اسم دخترمان را "میلان" گذاشتیم. مردم شهر میلان بسیار خوب هستند و معاشرت با آن‌ها بسیار سرگرم کننده است.



*چه قدر سیلویو برلوسکونی را می شناسید؟


به یاد ندارم که او را در جایی دیده باشم ولی از حواشی خاصی که پیرامون وی وجود دارد اخبار زیادی شنیده‌ام.

*آینده شما چگونه خواهد بود؟

فقط خدا می داند که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد هنوز راه‌های بسیار زیادی پیش‌رو دارم که بخواهم آن‌ها را طی کنم باید دوست داشتن را بیشتر یاد بگیرم و صداقت خود را در زندگی مورد تجزیه و تحلیل بیشتر قرار دهم و این برای من یک کار بزرگ است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، بوکسور ، تایسون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.