سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

بومي سازي ياتاقانهاي توربو ژنراتور واحد بخار در نيروگاه شرکت فولاد مبارکه اصفهان

با بومي سازي ياتاقانهاي توربو ژنراتور واحد بخار در نيروگاه شرکت فولاد مبارکه اصفهان علاوه بر صرفه جويي 8/6 ميليارد ريالي، ساخت اين ياتاقانها از انحصار شرکت هاي آمريکايي و اروپايي خارج شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رييس دفتر برنامه ريزي و کنترل نگهداري و تعميرات انرژي و سيالات با اعلام اين خبر گفت: بومي سازي ياتاقانهاي توربو ژنراتور واحد بخار از اهميت بسيار بالايي برخوردار است چرا که ساخت اين تجهيزات به تخصص خاص و منحصر به فردي نياز دارد.

محمود سيدمعلمي افزود: پس از مدت ها پيگيري و بررسي کارشناسي و همچنين برگزاري جلسات متعدد با متخصصين نيروگاههاي بزرگ کشور از جمله نيروگاه بعثت تهران که از واحدهاي مشابه واحد هاي فولاد مبارکه برخوردار مي باشد با تهيه نقشه و تدوين دفترچه فني اين ياتاقانها، با توجه به تحريم هاي موجود و بر اساس پيروي از سياست هاي مديريت عالي شرکت مبني بر بومي سازي تجهيزات، کار ساخت اين ياتاقانها به متخصصان ايراني واگذار گرديد.

رييس دفتر برنامه ريزي و کنترل نگهداري و تعميرات انرژي و سيالات تصريح کرد: ياتاقانهاي فوق در مدت زمان شش ماه توسط شرکت پارس ژنراتور ساخته و با توجه به ساعت کارکرد واحد بخار نيروگاه شرکت فولاد مبارکه و حساسيت اين ياتاقانها انواع آزمایش هاي غير مخرب با موفقيت کامل بر روي آنها انجام گرديد.

وی با تاکيد بر اينکه با ساخت و بومي سازي اين ياتاقانها توليد اين تجهيز از انحصار شرکت هاي آمريکايي و اروپايي خارج گرديد افزود: جلوگيري از خروج ارز به مقدار 228 هزار دلار، ايجاد خودباوري در متخصصان داخلي، اشتغال زايي، ايجاد اطمينان در صنايع بزرگ از کيفيت محصولات ايراني، عدم نياز به انبارداري در حجم زياد و جلوگيري از خواب سرمايه و ايجاد خودباوري در صنعتگران داخلي براي ساخت قطعات خاص با فناوری بالا از جمله مزاياي اين طرح مي‌باشد./

برچسب ها: اصفهان ، شرکت ، فولاد ، مبارکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.