سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

فهرست پرندگان شکار ممنوع در بابل اعلام شد

رییس اداره محیط زیست بابل با بیان فهرست پرندگان شکار ممنوع در این شهرستان از شکارچیان خواست تا به صورت جدی از هرگونه شکار اینگونه پرندگان خودداری کنند.

خالقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ گفت: پلیکان سفید، فلامینگوها، درناها، قوها، حواصیل(میلا)، لک لک ها، غواص ها، بالکان(دارغاز)، مارگردن، غاز پیشنانی سفید، غاز پازرد، اردک تاج دار، اردک مرمری، اردک چشم طلایی، آنقوت، اردک سرسیاه، اردک دم دراز، مرگوس ها، اسکوترها، خروس کولی، دشتی، بوتمیارکوچک(شووق) و زنگوله بال از جمله پرندگانی هستند که در فهرست حمایت سازمان محیط زیست قرار دارند.

وی افزود: کبک دری، دراج، جیرفتی، قرقاول، کامایی چشم سفید، یلوه حنایی، مینا،دارکوب سبز راه راه، کوکوی خالدار، پرستو، بلبل، سار صوتی و تمامی پرندگان شکاری و گوشتخوار از قبیل عقاب ها، بازها، قوش ها، قرقی ها، کرکس ها، بوف و جغدها، کورکورها، سنقرها و سارگپه هم از پرندگانی هستند که شکار آنها ممنوع است.

وی با اشاره آغاز فصل مجاز شکار از پانزدهم ماه آبان و ادامه آن تا پانزدهم اسفند، از شکارچیان خواست تا به تمامی مقررات مرتبط با شکار پایبند باشند و تاکید کرد: مجوز حمل سلاح برای متخلفان شکار تا پنج سال لغو خواهد شد.

خالقی با اشاره به صدور 900 پروانه و یکهزار و 600 دفترچه شکار در شهرستان بابل به شکارچیان هشدار داد: تیراندازی در جاده های اصلی و شوسه تا 50 متر، ورود به مزارع و باغ های اشخاص حقیقی و حقوقی، تیراندازی و استفاده از سلاح شکاری در شکارگاه ها بدون اخذ پروانه شکار، حمل سلاح متعلق به غیر ، شکار یک ساعت قبل از طلوع و یک ساعت بعد از غروب آفتاب و نیز استفاده از سلاح بادی برای شکار و یا اتلاف پرندگان وحشی هم جرم محسوب شده و ممنوع است.

وی داشتن اصل مدارک مربوط همانند دفترچه شناسایی شکارچیان، کارت مجوز حمل سلاح و پروانه برای شکارچیان را هنگام شکار الزامی دانست و گفت: هرگونه تمرد یا مقاومت در مقابل ماموران محیط زیست و دیگر ماموران دولتی در حین انجام وظیفه جرم محسوب می شود و مجازات در پی خواهد داشت.

رییس اداره محیط زیست بابل در عین حال از کسانی که مایل به شکار هستند خواست تا برای دریافت مجوز به این اداره مراجعه کنند..

وی از آن دسته از شکارچیان دارای مجوز که فاقد پروانه شکار هستند هم خواست تا برای گرفتن دفترچه به اداره محیط زیست مراجعه کنند.

خالقی همچنین از شکارچیان خواست تا فشنگ و دیگر پسماندهای تفنگ را هنگام شکار در محیط زیست رها نکنند
/انتهای پیام
برچسب ها: فهرست ، پرندگان ، شکار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.