سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبير "انجمن توليد و صادرات پوشاک" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

افزایش 5 درصدی"صادرات پوشاک"/ تامین 60 درصد نیاز بازار داخلی پوشاک از سوی تولیدکنندگان وطنی

ميزان صادرات پوشاک ايران در 7 ماهه نخست سال جاری با 5 درصد افزايش به رقم 38 ميليون دلار رسيد.

مهدي يکتا دبير انجمن توليد و صادرات پوشاک و محصولات نساجي ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ميزان صادرات پوشاک ايراني در 7 ماهه نخست سال جاری با 5 درصد افزايش به 38 ميليون دلار رسيده و اين در حالي است که ميزان واردات پوشاک خارجي به کشور با 90 درصد کاهش به رقم یک ميليون و 200 هزار دلار رسيد.

وي افزود: ميزان واردات رسمي پوشاک در 7 ماهه نخست سال 91، 12 ميليون و 975 هزار دلار بود که به خاطر افزايش قيمت دلار، ميزان واردات پوشاک به کشور آن در سال 92، 90 درصد کاهش يافت.

يکتا با اشاره به اينکه در طول سال‌هاي گذشته به خاطر مشکلات تحريم عمده صادرات پوشاک ايران به کشورهاي همجوار نظير عراق، افغانستان، تاجيکستان، امارات متحده عربي و آذربايجان بوده اظهار داشت: پوشاک و محصولات نساجي ايراني به لحاظ کيفيت کاملا قابل رقابت با کشورهاي اروپايي بوده به گونه‌اي که تا چند سال گذشته عمده‌ي صادرات پوشاک ايران به کشورهاي غربي صورت مي‌گرفته است.

دبير انجمن توليد و صادرات پوشاک و محصولات نساجي ايران با اشاره به اينکه هم‌اکنون 60 درصد از نياز بازار داخلي پوشاک از سوي توليدکنندگان وطني تامين مي‌شود گفت: با افزايش نرخ دلار واردات پوشاک خارجي به ميزان قابل توجهي کاهش يافت و اين موجب شد تا به شدت توليدکنندگان داخلي براي تامين نياز بازار داخل فعال شود.

وي ادامه داد: هم‌اکنون وضعيت توليد پوشاک در کشور روند مطلوب و مثبتي دارد و در صورت حمايت دولت و با توجه به روند بهبود مناسبات سياسي ايران با کشورهاي ديگر، ميزان صادرات پوشاک ايراني بيش از پيش افزايش مي‌يابد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهاي پيام/

برچسب ها: واردات ، صادرات ، پوشاک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.