سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باهنر خبر داد

حضور ظریف در جلسه غیرعلنی مجلس برای توضیح مذاکرات

نایب رئیس دوم مجلس از حضور ظریف در جلسه غیر علنی مجلس خبر داد و گفت: وزیر امور خارجه کشورمان پس از بازگشت به ایران در جلسه غیرعلنی گزارش مذاکرات را به صورت مبسوط به اطلاع نمایندگان می‌رساند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر در پاسخ به تذکرات نمایندگان مجلس درباره مذاکرات ژنو 3 گفت: مجموعه بحث‌هایی که توسط نمایندگان جناح‌های مختلف بیان می‌شود، از روی دغدغه حس عزت نظام است، چرا که نمایندگان به دنبال حفظ اقتدار نظام و پابرجا ماندن نظرات رهبری هستند و همه نمایندگان قبول دارند که ایشان فصل الخطاب هستند.
 
نایب رئیس دوم مجلس ادامه داد: در این مذاکرات قراردادی امضاء نشده است، بلکه پیش نویس تفاهم‌نامه‌ای تهیه شده و براساس آن طرفین 6 ماه فرصت دارند که نشان بدهند آیا به تفاهماتی که انجام شده است عمل می‌کنند یا نه؟ عمل به تفاهمات به عهده هیئت مذاکره کننده است اما هیئت مذاکره کننده نیست بلکه به عهده مقامات رسمی کشور و در راس آن مقام معظم رهبری است، بنابراین اگر خدای نکرده اشتباهی رخ داده باشد نظام جمهوری اسلامی ایران آگاه و بیدار است و مواظبت می‌کند، از این رو دوستان از این جهت نگرانی نداشته باشند.
 
وی ادامه داد: اکنون ترجمه سندی که به امضاء رسیده بر روی خبرگزاری‌ها قرار دارد و تمامی متن موجود است.
 
نایب رئیس مجلس گفت: حتما پس از بازگشت آقای ظریف و تیم مذاکره کننده از ژنو از وزیر امور خارجه دعوت خواهیم کرد که به مجلس بیایند و گزارش مذاکرات را به صورت مبسوط در جلسه غیرعلنی مجلس مطرح کند تا از این طریق همگرایی و هم افزایی و همراهی بیشتر ایجاد شود، چرا که به این امر نیازمند داریم، صداهای مختلف بلند شود ایرادی ندارد اما همگی از روی دلسوزی است و دغدغه حکمت، مصلحت نظام است، مجلس شورای اسلامی نیز چشم‌هایش با دقت باز است و مواظبت می‌کند و ذره‌ای از حقوق مسلم ملت ایران کوتاه نمی ‌ید.

برچسب ها: ظریف ، مجلس ، توضیح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.