سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربايجان شرقي/

شهرستان بناب مستعد کشت زعفران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب گفت: این شهرستان مستعد کشت زعفران است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، «جعفر صادقی» در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: شهرستان بناب به علت داشتن موقعیت ویژه از نظر آب وهوایی و حاصلخیزی خاک و کشاورزان باتجربه یکی از قطب‌های اقتصادی و کشاورزی در استان محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که پسروی آب دریاچه‌ی ارومیه و تقلیل منابع آب‌های زیرزمینی، شور شدن آب چاه‌های منطقه و خشکسالی‌های چندین سال گذشته جایگزینی محصولات کم توقع به آب را به‌جای محصولات با نیاز آبی بیشتر برای استفاده‌ی بهینه از منابع آب موجود ملزم می‌کند، افزود: در این راستا توسعه‌ی کشت زعفران در اراضی مستعد به‌جای محصولات پرتوقع به آب در برنامه‌ی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان بوده و کشت این محصول در چندین نقطه به‌صورت الگویی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب پیش‌بینی کرد در سال‌جاری از یک مزرعه 5 ساله(یک هکتاری) پنج کیلوگرم محصول مرغوب زعفران استحصال شود.

صادقی ادامه داد: بررسی‌های 5 سال اخیر نشان می‌دهد که زراعت زعفران با شرایط آب وهوایی در این منطقه سازگار بوده و عملکرد مطلوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین بنه پیاز و حمایت‌های دولت، سطح زیرکشت این محصول قابل افزایش است و می‌تواند در سال‌های آتی سطح قابل توجهی از اراضی زراعی منطقه به کشت زعفران اختصاص یابد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: زعفران ، بناب ، کشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.