سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

توافق هسته ای یک حرکت برد- برد است

رییس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی توافق هسته ای صورت گرفته بین تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران و گروه 1 + 5 را یک حرکت برد- برد عنوان کرد.

جلیل جعفری بنه خلخال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: توافق صورت گرفته هم برای این گروه مطلوب است و هم برای ایران مفید بوده و ما را در رسیدن به خواست ها و اهداف عالیه نظام یاری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این توافق می تواند ادامه پیدا کند و وارد گام های دیگر شود، البته پیش از این نیز گمانه زنی هایی مبنی بر حصول توافق صورت گرفته بود، اگرچه این یک توافق شیرین نیست ولی باتوجه به شرایط کنونی کشور برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از آن حمایت می کنیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توافق صورت گرفته در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی و ان پی تی بوده و طبق مفاد مندرج در متن توافق، ایران تا پنج درصد حق غنی سازی در داخل کشور خواهد داشت و روح توافق بر پایه همین امر استوار است.

جعفری بنه گفت: با این توافق جلوی تشدید تحریم ها گرفته خواهد شد و بخشی از دارایی های ارزی کشور آزاد می شود که البته تحقق همه این موارد طی چند مرحله برنامه ریزی شده است.

او افزود: در این مرحله که یک گام نخست و شش ماهه است اگرچه برنامه ها گسترش نخواهد یافت اما فعالیت سایت های فردو و نطنز همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: اردبیل ، توافق ، هسته ای ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.