سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار احمدی مقدم در نشست هماهنگی طرح ترافیک زمستان 92 ؛

رایزنی خودرو سازان در ناجا‌ راهی ندارد/ پیش بینی کاهش 2 هزار کشته در سوانح جاده‌ای تا پایان سال

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به رایزنی برخی خودرو‌سازان در برخی دستگاه‌ها گفت: رایزنی خودر‌وسازان در نا‌جا راهی ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در نشست هماهنگی طرح ترافیکی زمستان 92 با اشاره به موفقیت‌ها در عرصه دیپلماسی اظهار داشت: خوشبختانه خبر خوشی که این روزها شنیده می‌شود موفقیت‌ها در عرصه دیپلماسی در اعتراف به حقوق مسلم ایران است که یک توفیق الهی است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: همچنین پیش بینی هواشناسی مبنی بر زمستان پر بارش خبر خوب دیگری است که هر چند کار را برای پلیس راهور‌ قطعا سخت خواهد کرد اما پس از هر سختی یک گشایش است و سختی‌ها برای سازندگی است.

وی افزود: این نشست در حوزه راه و جاده کار زیبایی است که همه متولیان در کنار  هم در غالب یک طرح مشترک برای خدمت رسانی به مردم حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: از زمانی که راهنمایی و رانندگی شروع به پیش بینی راهکار‌ی برای کاهش سوانح جاده‌ای کرد اولین گام هماهنگی در فکر و عمل در همه دستگاه‌های متولی امر بود و از همان ابتدا تجربیات همه کشورها نشان می‌داد که گام اول هماهنگی دستگاه‌ها در شناخت مسأله و ایجاد راهبردهای مشترک است.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه امروز شاهد قرار گرفتن در نقطه اوج در درک مشترک هستیم تصریح کرد: با وجود اینکه امروز به لحاظ درک مشترک خوشبختانه در نقطه اوج قرار داریم اما متاسفانه برخی هنوز در همراهی‌شان جدی نیستند و مشخصا خودرو سازان در این زمینه با تاخیر عمل می‌کنند.

وی افزود: بیمه‌ها، بخش‌های قضایی و حقوقی همه در تلاش هستند اما در ارتباط با خودرو سازان همواره با مشکل مواجه هستیم چرا که در منطق گفته‌ها را قبول دارند اما در عمل تاخیر دارند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به طرح کاهش سوانح جاده‌ای در مجلس بیان داشت: خوشبختانه ما امروز از گام اشتراک در تصمیم عبور کرده‌ایم و نمایندگان مجلس نیز پس از تصادف اتوبوس‌ها در جاده قم طرحی را به مجلس بردند که برای این ساز و کارها مدیریت واحدی ایجاد شود و این امر با ضمانت اجرایی همراه است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به بحث معاینه فنی اذعان داشت: در بحث معاینه فنی ساز و کارهای فعلی اصلا مناسب نیست و این حوزه یکپارچه نیست و یک متولی خاص ندارد و شهرداری‌ها نیز به اندازه توان خود سرمایه گذاری می‌کنند و به جر‌أت می‌توان گفت در بخشی از کشور این امکان به طور کل وجود ندارد.

وی ادامه داد: الزام معاینه فنی و کاهش آن از 5 سال به 2 سال و حتی یک سال و یک ماه زمانی که امکان اجرا وجود نداشته باشد به کار نمی‌‌آید.

وی ادامه داد: کارخانه‌ها را مجبور به قرار دادن کنیستر‌ می‌کنیم اما مقرر نمی‌‌کنیم که چه زمان تعویض شود و این خود عاملی برای آلودگی هوا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح زوج و فرد ترافیک از درب منازل تصریح کرد: طرح زوج و فرد ترافیک از درب منازل موقت است و به هیچ عنوان نمی‌ تواند یک عدد دائمی باشد.

سردار احمدی مقدم خاطرنشان کرد در 8 ماهه ابتدایی امسال بالغ بر هزار نفر کشته در راه‌ها را داشته‌ایم که امیدواریم این کاهش تا پایان سال ادامه داشته باشد و اگر در 4 ماهه باقی مانده سال نیز با همین شیب پیش برویم می‌توانیم به رغم 2 هزار کاهش کشته در تلفات جاده‌ای برسیم که آمار چشمگیری خواهد بود.

همچنین سردار احمدی مقدم که در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه رایزنی‌های خودرو سازان در برخی دستگاه‌ها اظهار داشت: رای زنی خودرو سازان در نا‌جا راهی ندارد اما برخی خودرو‌سازان از ظرفیت دیگری که در برخی قوانین وجود دارد استفاده می‌کنند و مهلت‌های خود را تمدید می‌کنند.

وی ادامه داد: این مهلت تا پایان سال است و تنها برای کیسه هوا به خودرو سازان داده شد و علی رغم میل نا‌جا گا‌ها مجبور به همکاری می‌شویم که امیدواریم با توافقات انجام شده در روز گذشته در ژنو در خصوص رفع محرومیت‌ها پایانی برای بهانه این خودرو‌سازان باشد.
 
وی با اشاره به اینکه تعرفه‌ها و اعتبارات ابلاغ به خودروها با تاخیر انجام می‌شود بیان داشت: آمارها نشان می‌دهد در 8 ماهه ابتدایی سال نسبت به سال گذشته این اعتبارات با کاهش 8 درصدی همراه بوده که آمار مطلوبی نیست.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.