سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/ پدر مشاوره ايران:

بهبود روابط اجتماعي در گروي رعايت بهداشت روان است

سيد عبدالله شفيع آبادي؛ پدر مشاوره ايران و معاون آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي، در جمع دانشجویان دانشگاه شهركرد گفت: بهبود روابط اجتماعي در گروي رعايت بهداشت روان است.

نشست صميمي با حضور سيد عبدالله شفيع آبادي؛ معاون آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي و پدر مشاوره ايران، با موضوع نقش مشاوره در بهداشت روان و ازدواج، در سالن شهيد آويني دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

دكتر شفيع آبادي ضمن تسليت ايام عزاداري سيد و سالار شهيدان و آرزوي قبولي سوگواري‌ها به بيان اهميت امر مشاوره در كليه سطوح زندگي به ويژه براي دست يافتن به بهداشت رواني پرداخت و گفت: بهداشت به معناي بهتر نگاه داشتن است و نه تنها مربوط به جسم، بلكه ابعاد روان انسان را نيز شامل مي شود و از آنجا كه پيشگيري مقدم بر درمان است رعايت بهداشت روان در كليه امور، بهبود كيفيت زندگي را به همراه دارد.

پدر مشاوره ايران عبرت گيري، هدف دار زندگي كردن، اميدواري، واقع بيني و مسئوليت پذيري را از ويژگي‌هاي افراد داراي سلامت روان دانست و افزود " آنكه چرايي دارد با هر چگونگي مي سازد " اولين شعار بهداشت رواني است، كه با تحقق آن در زندگي جذبه اي براي رسيدن به هدف، كار و تلاش در انسان شكل مي گيرد.

معاون آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي، به بيان شرايط يك ازواج سالم، ويژگي ها و مسئوليت هاي زوجين در مقابل يك‌ديگر پرداخت و گفت: زندگي سازش با غم و شادي، داشتن و نداشتن، سلامتي و بيماري است  و انتخاب صحيح براي يافتن شريك مناسب در اين مسير پر فراز و نشيب اهميت زيادي دارد.

دكتر سيد عبدالله شفيع آبادي، اولین فارغ التحصیل ایرانی دکتری مشاوره از دانشگاه ایلینویز شمالی آمريكا است كه در سال 54 به كشور آمده و در دانشگاه ابوریحان فعاليت هاي خود را آغاز نمود. وي در طول خدمت چندین ساله دانشگاهی خود به نگارش 26 جلد کتاب و 126 مقاله چاپ شده در مجلات معتبر داخلی و خارجی پرداخته و در حال حاضر معاون آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي و عضو شورای مرکزی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور است./

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.