سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن داروسازان تهران:

۶۰ درصد "مواد اولیه دارویی" از خارج کشور تامین می‌شود

رئیس انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه 100 درصد مواد اولیه صنعت دارویی کشور از منابع داخلی تغذیه نمی‌شود، گفت: با توجه به واردات مواد اولیه و سایر مسائل مرتبط همواره یکسری اقلام دارویی دچار کمبود است

دکتر جلیل سعیدلو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص کمبود اقلام دارویی اظهار داشت: کمبود برخی از اقلام دارویی همواره درمجموعه دارویی وجود داشته و کاملا طبیعی است.

وی افزود: با توجه به وارداتی بودن بیش از ۶۰ درصد مواد اولیه دارویی هر مساله‌ای که باعث کندی این حرکت شده و واردات را به تاخیر بیندازد طبیعی است که با کمبود در برخی از اقلام دارویی مواجه خواهیم شد. 

 وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد مشکلاتی در عرصه واردات و کمبود برخی از اقلام دارویی بودیم، خاطرنشان کرد: عوامل تاثیر گذار در این امر نشان می‌دهد که تا چه اندازه نظم در کار واردات مواد اولیه تا تولید آن وجود دارد و مسائل گمرگی و بانکی نیز از جمله موارد تاثیر گذار در این عرصه هستند. 

 رئیس انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه دارو باید روندی را برای تولید و توزیع طی کند اذعان داشت: با وجود تمامی مشکلاتی که طی چند ماه گذشته شاهد آن بودیم مجموعه دارویی کشور تمام تلاش خود را بکار گرفت تا بحرانی درعرصه دارویی بوجود نیامده و هم اکنون نیز شرایط رو به بهبودی را در بازار دارویی شاهد هستیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.