سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

شکار غیرقانونی حیات وحش کردستان را تهدید می کند

با فرا رسیدن فصل سرما و شکار غیرقانونی شکارچیان در ارتفاعات و روستاهای استان کردستان، حیات‌وحش استان مورد تهدید واقع شده است

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، ، استان کردستان به واسطه داشتن طبیعت سرسبز و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری از جمله منابع و ثروت‌های ملی کشورمان به شمار می‌رود که حفظ و حراست از آن وظیفه همگان است.
با سرد شدن تدریجی هوا و ریزش برف در ارتفاعات کردستان بسیاری از وحوش برای در امان ماندن خود و فرزندانشان از گزند سرما و ادامه حیات خویش به دامنه کوه‌ها و جنگل‌های حاشیه روستاهای استان پناه می‌آورند که این فرایند طبیعی سبب می‌شود تا برخی افراد از این موقعیت سوءاستفاده کرده و به طور مخفیانه به شکار گونه‌های ارزشمند و بی‌دفاع حیات وحش بپردازند.
شکار غیرقانونی و بی‌رویه شکارچیان در روستا‌ها و ارتفاعات استان از سال‌های گذشته تا به امروز همچنان ادامه دارد و حتی حضور برخی شکارچیان غریبه نیز در این بین تامل برانگیز است.
محیط زیست کردستان در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی را برای مقابله با شکارچیان غیرقانونی و شکار حیوانات در معرض خطر انقراض انجام داده است، اما متأسفانه به دلیل کمبود نیروی انسانی و امکانات کافی، قادر نخواهیم بود تمامی مناطق را به صورت شبانه روزی، تحت کنترل قرار دهیم./
برچسب ها: شکار ، تهدید ، غیرقانونی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.