سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

زمین لرزه ها تاثیری بر فعالیت گسل کرمانشاه نداشته است

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: زمین لرزه ها تاثیری برفعال کردن گسل های کرمانشاه نداشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


فرهاد فروزی گفت: زمین لرزه های خانقین از روز جمعه تا امروز همچنان ادامه داشته و بزرگترین آنها با قدرت 5.6 ریشتر بوده که در ساعت 22 و 57 ثانیه جمعه شب رخ داد.


وی افزود: کمترین این زمین لرزه ها نیز 1.6 ریشتر بوده است.


به گفته این مسئول همچنین زلزله بزرگ دیگری بامداد امروزو در ساعت دو و 56 دقیقه و با بزرگی 5.2 ریشتر در عمق 16 کیلومتری زمین و در نزدیکی مرز عراق و 25 کیلومتری جنوب شرقی قصرشیرین (شمال خانقین) رخ داد.


مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: موج این زمین لرزه به استان کرمانشاه و ایلام هم رسیده و باعث لرزش شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب شده است.


فروزی با اشاره به روند کاهشی پس لرزه ها، خاطرنشان کرد: از آنجاییکه در این منطقه سابقه زمین لرزه های بزرگ وجود نداشته، به نظر می رسد زلزله اصلی پشت سر گذاشته شده است.


وی ادامه داد: اگرچه مشخص نیست پس لرزه ها تا کی ادامه دارد، اما در موارد مشابهی که در گذشته رخ داده پس لرزه ها تا دو ماه هم ادامه داشته است.


مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه معمولا زمین لرزه های بزرگ گسل های اطراف خود را فعال می کنند، گفت: بزرگی این زمین لرزه آنقدر نبوده که تاثیری بر فعال شدن گسل کرمانشاه داشته باشد./

برچسب ها: کرمانشاه ، شبکه ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.