سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"لئونی بانگا بوتی"وزير خارجه آفريقاي مرکزي خطر نسل کشي در کشورش را رد کرد

با این که اوضاع امنیتی در آفریقای مرکزی نگران کننده توصیف شده است، "لئونی بانگا بوتی"، وزیر امور خارجه این کشور روز شنبه اعلام کرد هشدار برخی از کشورها از جمله فرانسه و آمریکا مبنی بر این که ممکن است

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ خشونت های کنونی در آفریقای مرکزی منجر به نسل کشی شود، بی اساس است.
وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه ضمن ابراز نگرانی درباره وخامت اوضاع امنیتی آفریقای مرکزی هشدار داد این کشور در آستانه نسل کشی قرار گرفته است. کمی بعد لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز ضمن ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی در آفریقای مرکزی تاکید کرد شرایط امنیتی در این کشور به سمت نسل کشی پیش می رود.
وزیر امور خارجه آفریقای مرکزی در گفتگو با رادیو محلی "اندکه لوکا" تاکید کرد:« اطلاعات و گزارش هایی که مسئولان برخی کشورهای خارجی در رسانه های خود منتشر کرده اند حاکی از آن است که شرایط حاکم در آفریقای مرکزی شرایط پیش از نسل کشی است. اما ما اطمینان می دهیم که درباره آفریقای مرکزی نمی توان درباره نسل کشی یک گروه نژادی یا یک گروه اجتماعی سخن گفت.»
لئونی بانگا بوتی خاطر نشان کرد:« اوضاع امنیتی در برخی از مناطق آفریقای مرکزی و برخی مناطق بانگی نگران کننده است اما دولت برای مهار این اوضاع و جلوگیری از وخامت اوضاع امنیتی و انسانی تدابیر شجاعانه و مثبتی اتخاذ کرده است. ما امیدوار هستیم که بتوانیم با اجرای این تدابیر نتایج مثبتی بگیریم و ثبات را به کشور بازگردانیم. »
وزیر امور خارجه آفریقای مرکزی افزود:« من فکر می کنم که هشدار دادن درباره خطر نسل کشی در کشور می تواند آثار منفی بر رفاه و آرامش شهروندان که تا همین جا هم رنجهای زیادی متحمل شده اند، داشته باشد بنابراین نباید نگرانی های آنها را بیشتر کنیم.»
وزیر امور خارجه آفریقای مرکزی ادامه داد:« چنین اظهار نظرهایی در سطح بین المللی می تواند به مردم این گونه القا کند که خطر وخامت اوضاع در کشور وجود دارد و آنها را به مسلح شدن و آماده شدن برای نسل کشی ترغیب کند.»
اقدمات خشونت بار و جنایات شورشیان سابق سلکا که میشل جوتودیا رئیس جمهور سابق آفریقای مرکزی را برکنار کردند، موجب تشدید تنش ها و نگرانی ها در این کشور شده و مسیحیان این کشور را به تشکیل گروههای دفاع از خود وادار کرده است.
 اوایل سپتامبر امسال حملات این گروههای مسلح که تا آن زمان ناشناخته بودند، نزدیک به یکصد کشته در منطقه بوسانگوآ در شمال غربی آفریقای جنوبی برجا گذاشت. اواخر اکتبر درگیری های جدیدی میان این گروهها و شورشیان سلکا در منطقه بوآر در غرب آفریقای مرکزی روی داد که حدود چهل قربانی گرفت. این خشونت ها چرخه ای از حملات و اقدمات تلافی جویانه خونین در آفریقای مرکزی به راه انداخت.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.