سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتایج یک تحقیق نشان داد

التهاب ریه شایعترین عارضه عفونی پس از جراحی

نتایج یک تحقیق نشان داد که التهاب ریه شایعترین عارضه عفونی پس از جراحی است و به ویژه در افرادی بروز می کند که عمل جراحی خود را به تاخیر می اندازند.

زین العابدین هروی متخصص بیماری ‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از مهمترین و شایعترین موارد ایجاد عفونت در انسان،‌ مربوط به انجام اعمال جراحی بوده که البته تا حد زیادی قابل پیشگیری است.

وی با بیان اینکه بروز عفونت قبل ،‌حین و بعد از جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اظهار داشت: بر طبق نتایج مطالعات مختلفی که تاکنون صورت گرفته است،‌تاخیر در علم جراحی و به موقع انجام شدن آن می تواند عوارضی برای بیمار به همراه داشته باشد.

هروی با اشاره به اینکه عوارض عفونی پس از عمل جراحی متعدد هستند، تاکید کرد: نتایج یک تحقیق نشان داد که التهاب ریه شایعترین عارضه عفونی پس از جراحی است و به ویژه در افرادی بروز می کند که عمل جراحی خود را به تاخیر می اندازند.

وی گفت: بر اساس نتایج تحقیق فوق، عفونت‌های مجاری ادراری نیز جزء عفونت های شایع پس از جراحی محسوب می شوند.

هروی خاطرنشان کرد: انجام نشدن به موقع عمل جراحی، علاوه بر اینکه عوارض بعد از جراحی به ویژه عوارض عفونی را افزایش می‌دهد،‌ بلکه هزینه‌های درمانی را برای بیمار و خانواده او و سیستم بهداشتی و درمانی نیز افزایش قابل ملاحظه ای می دهد./


انتهای پیام/

برچسب ها: جراحی ، ریه ، عفونت ، انسان ، عارضه ، عمل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.