سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

وضعیت جسمی « زاگرس » ( توله خرس قهوه ای ) ایده آل است

وضعیت جسمی توله خرس قهوه ای کشف شده توسط محیط بانان استان چهارمحال و بختیاری در منزل یک شکارچی، فعلاً ایده آل است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

این توله خرس که 16 اردیبهشت ماه امسال توسط محیط بانان استان چهارمحال و بختیاری در منزل یک شکارچی کشف و « زاگرس » نامیده شده بود، ( بر اساس خبری که از قول مهندس علی عمارلویی، مدیر مرکز نگهداری از حیوانات پارک ملی پردیسان منتشر شد ) در سلامت به سر می برد.

پس از اینکه محیط‌ بانان استان چهارمحال و بختیاری موفق شدند توله خرس را از چنگال یک شکارچی نجات بدهند، آن را به مرکز نگهداری از حیوانات پارک ملی پردیسان در تهران منتقل کردند که با رسیدگی های مناسب، توله خرس قهوه‌ای در شرایط بسیار ایده آلی قرار دارد و روزانه مقدار زیادی خرما، عسل، تخم‌مرغ، هویج و سبزیجات می‌خورد که بازیگوشی های وی نیز بیانگر سلامت این حیوان است.

گفته می شود؛ توله خرس بامزه احساس غریبی نمی کند و چند ساعتی در روز، با مربی خود بازی می کند که پس از رشد کافی، در زیستگاه خود رها خواهد شد.

******

توله خرسي كه « زاگرس » نام گرفت

عصر روز دوشنبه 16 اردیبهشت ماه 92، مأموران سختکوش يگان حفاظت اداره كل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری موفق به كشف يك توله خرس قهوه ای در منزل فردی كه اقدام به زنده گيري اين حيوان نموده بود، شدند.

در بدو ورود توله خرس به محوطه اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، مأموران متوجه وضعیت جسمانی نامناسب و ابتلای حیوان به اسهال شدید شدند که با انجام برخی اقدامات درمانی، تا حدودی وضعیت جسمانی این توله خرس ( که نام « زاگرس » برایش انتخاب شدد. ) رو به بهبودی رفت اما با توجه به بيماري اين توله خرس، تدابير و هماهنگي هاي لازم جهت انتقال آن به سازمان حفاظت محیط زیست کشور، جهت مداوا و نگهداري انجام و به مرکز نگهداری از حیوانات پارک ملی و جنگلی پردیسان در تهران منتقل شد./

******
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.