سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنتی اکسیدان‌هایی که سلامتی چشمتان را تضمین می‌کند

مصرف غذاهای گیاهی حاوی آنتی اکسیدان نقش مهمی در سلامتی دستگاه بینایی دارد.

دکتر بهرام مرادی جراح و متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: مطالعات نشان می دهد که مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان ارتباطی مستقیم با سلامت چشم و پیشگیری از بیماری‌هایی نظیر آب مروارید دارد.

وی افزود: لوتئین و زئاگزانتین موجود در سبزیجات با برگ‌های تیره مانند کلم پیچ، اسفناج، شلغم و خردل سبز موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری glarcoma آب سیاه می شود.

این متخصص چشم اظهار داشت: هویج و سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان های مفید برای چشم و منبع غنی بتاکاروتن می باشند که در جلوگیری از شب کوری و محافظت از قرنیه بسیار مفید است.

مرادی تصریح کرد: همچنین کلم پیچ، گل کلم و کلم بروکلی، مرکبات، توت فرنگی، گوجه فرنگی، فلفل قرمز، زردآلو، هلو، انبه ، منبع غنی لوتئین، زئاگزانتین و ویتامین C هستند.

وی عنوان کرد: سیر، دانه آفتابگردان، آجیل، گردو، بلغور جو و برنج حاوی سلنیوم و مواد معدنی مفیدی است که به جذب آنتی اکسیدان کمک می کند.

شایان ذکر است: گیاهان و ادویه جات مانند کاری، شوید، جعفری و آب تره حاوی غلظت های قابل توجهی از لوتئین هستند.

دانه و روغن بزرک، منبع غنی امگا 3 بوده که در پیشگیری از سندروم خشکی چشم بسیار موثر است.لوبیا، جو، گندم، جوانه گندم، سویا، پسته و بادام، سرشار از ویتامین E و روی است که نقشی اساسی در کمک به جذب آنتی اکسیدان دارد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.