سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

ایجاد بازارچه دایمی برای فروش تولیدات صنایع دستی بانوان کرمانشاه

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خواستار ایجاد یک بازارچه دایمی برای فروش تولیدات بانوان استان در حوزه صنایع دستی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهرگفت: در حال حاضر 70 هزار صنعتگر  زن در استان در بیش از 250 رشته مختلف صنایع دستی در حال تولید محصولات مختلف هستند.

 شیرینی های محلی، پخت و پز سنتی، بافتنی، گیوه و ... از جمله تولیدات زنان صنعتگر استان است که سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان از آنها نام برد و خاطرنشان کرد: اگر محلی برای فروش این محصولات در نظر گرفته نشود از بین خواهند رفت.

سپهر یادآوری کرد:  تابستان سال گذشته در هر روز بیش از هزار نفر از مجموعه تاریخی طاقبستان دیدن کردند و اگر بتوان با همکاری شهرداری دو یا سه بازارچه برای فروش محصولات تولیدی بانوان ایجاد کرد اشتغالزایی فراوانی برای بانوان به همراه دارد و آنها می توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

 به گفته این مسئول احداث بازارچه دایمی برای فروش محصولات بانوان نقش بسزایی در خود اشتغالی آنها دارد و این اشتغال مازاد بر اشتغال ناشی از کشاورزی و دامپروری است.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می تواند در خصوص طرح توجیهی، میزان هزینه های مورد نیاز و همچنین جامعه مخاطب احداث این بازارچه ها همکاری داشته باشد.

سرپرست اداره کل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه کرمانشاه بیش از 14 روستای هدف گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: می توان اردوهای گردشگری برای زنان استان در این روستاها ترتیب داد

برچسب ها: بازارچه ، صنایع ، دستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.