سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره قرآنی وزارت دفاع در استان فارس و جنوب کشور برگزار شد

مرحله منطقه‌اي سي و دومين دوره مسابقات قرآن و اذان وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح منطقه فارس و جنوب كشور با معرفي نفرات برگزيده در شيراز به كار خود پايان داد.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت دفاع؛ مرحله منطقه‌اي سي و دومين دوره مسابقات قرآن و اذان وزارت دفاع و پشتيباني ويژه منطقه فارس و جنوب كشور به كار خود پايان داد.

اين مسابقات در شيراز در دو بخش خواهران و برادران ويژه كاركنان، همسران و فرزندان و سربازان وزارت دفاع استان‌هاي فارس، بوشهر،‌ هرمزگان، كهگيلويه و بويراحمد و كرمان برگزار شد.

مسابقات مذكور در رشته‌هاي حفظ يك جزء، سه جزء، 5 جزء و 10 جزء، قرائت ترتيل، قرائت تحقيق و اذان اجرا شد.

 اختتاميه اين مسابقات براي اولين بار به صورت جشنواره قرآني و در قالب مراسم تجليل از فعالان و برگزيدگان سي و دومين دوره مسابقات قرآن كريم وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح منطقه فارس و جنوب كشور برگزار شد كه در طي آن از 90 نفر از برگزيدگان اين مسابقات تجليل به عمل آمد.

جشنواره قرآنی وزارت دفاع در استان فارس و جنوب کشور با قرائت آياتي چند از كلام‌الله مجيد توسط نفر اول قرائت تحقيق اين مسابقات آغاز و در ادامه سرود ملي ايران پخش شد.

سپس سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر دهقاني، معاون تبليغات و روابط عمومي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به ايراد سخنراني پرداخت.

وي در اين مراسم ضمن تسليت ايام عزاداري امام حسين(ع) بر ضرورت استفاده از اين ايام تأكيد كرد و گفت: حاملان قرآن قلب و روح خود را منزلگاه قرآن كرده و شرافت قرآني پيدا كرده‌اند و قلب و ذكر آن‌ها به بركت قران شرافت پيدا كرده است.

 سردار دهقاني خاطرنشان كرد: بحمد الهي حيات ما در دوره‌اي قرار گرفته است كه قرآن  كريم در آن، عزت پيدا كرده و آثار عملي، عمل به قرآن ظهور و بروز پيدا كرده است.

معاون تبليغات و روابط عمومي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ادامه داد:‌ در اين دوره قرآن كريم محور زندگي ما و وجه همت مسئولان و زمامداران كشور به خصوص در رأس همه مقام معظم رهبري شد.

وي اظهار كرد: معظم‌له اول مشوق در راه عمل به قرآن و فرامين آن هستند و راهبر ترويج عمل به قرآن وجه همت ايشان است و ما نيز به توفيق الهي به دنبال اجراي اين رهنمون الهي هستيم.

سردار دهقاني عنوان كرد: امروز قرآن در وانفساي پديدار شدن ابرهاي فتنه و تهاجم فرهنگ‌هايي كه ناموس و عقيده و باور ما را هدف گرفته‌اند تنها پناهگاه ماست و اين كتاب الهي، پناهگاه امني است كه آسيب نمي‌بيند و فرزندان و خود ما را از اين تهاجمات مصون خواهد داشت.

 معاون تبليغات و روابط عمومي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تأكيد كرد: امروز كه از فرهنگ‌هاي مختلف غبار فتنه بر مي‌خيزد و از دنياي مسيحيت و يهود و جريان‌هاي انحرافي در درون دنياي اسلام كه به دست استعمار به وجود آمده از جمله فرقه‌هاي وهابيت و تكفيري، تنها پناهگاه ما قرآن است.

وي با تأكيد بر اينكه امروز قرآن بزرگ‌ترين سرمايه اسلام است كه بايد منشأ توليد علم، انديشه و دانش شود، بر ضرورت استفاده از اين سرمايه الهي تأكيد كرد و افزود: اگر سرمايه‌اي معطل بماند و مورد استفاده قرار نگيرد اسراف است.

سردار دهقاني تأكيد كرد: قرآن به عنوان عظيم‌ترين سرمايه دنياي اسلام و بزرگترين سرمايه ملت ايران نبايد معطل بماند و اين سرمايه بايد در گردش باشد و توليد كننده دانش، عفت و ايمان باشد و بر ايمان و علم ما بيفزايد.

معاون تبليغات و روابط عمومي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ابراز اميدواري كرد: قدر اين سرمايه را بدانيم و از آن استفاده برده و در گردش بياوريم.

 وي در ادامه سخنان خود به برگزاري اين مسابقات قرآن اشاره كرد و گفت: برگزاري تمام مسابقات قرآن و جشنواره‌هاي قرآني مقدمه‌اي جهت به دست آوردن اين سرمايه الهي است.

سردار دهقاني خاطرنشان كرد: امسال مسابقات قرآني به صورت منطقه‌اي در وزارت دفاع در 6 منطقه شيراز، اصفهان، مشهد و سه منطقه در شرق، غرب و مركز تهران برگزار مي‌شود.

معاون تبليغات و روابط عمومي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ابراز كرد: با برگزاري مرحله اول اين مسابقات در شيراز مشخص شد كه چه سرمايه‌هاي عظيم قرآني نهفته است كه اين سرمايه‌ها در صورتي كه ابتكار عمل به دست داشته باشند و فرصت ابراز انديشه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌هايشان داشته باشند، مي‌توانند اين سرمايه‌هاي عظيم را به حركت درآورند.

وي با بيان اينكه در مسابقات قرآن امسال در وزارت دفاع 30 هزار نفر شركت كردند، گفت: در مرحله نيمه نهايي 5 هزار نفر مشاركت كردند و ان‌شاءالله مسابقات در سطح پاياني در تهران برگزار خواهد شد.

سردار دهقاني در بخش پاياني سخنان خود از دست‌اندركاران و كساني كه براي برگزاري اين مسابقات تلاش كردند، تقدير به عمل آورد.

حجت‌الاسلام سيدمحمد ميرعمادي، ارشد عقيدتي ـ سياسي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح منطقه فارس در ابتدای این مراسم طی سخنانی گفت: مسابقات قرآني وزارت دفاع همه ساله در شرايط بسيار مطلوبي برگزار شده و اين دوره، دوره سي و دومين آن است كه در سال جاري در 6 منطقه كشور در حال اجراست.

 حجت‌الاسلام ميرعمادي اظهار كرد: آغاز اين دوره از مسابقات در شيراز برگزار شد كه بحمدالله اين مسابقات به نحو مطلوب با حضور كاركنان، همسران و فرزندان و سربازان وظيفه برگزار گردید.

ارشد عقيدتي سياسي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح منطقه فارس در ادامه سخنان خود به ايام محرم و سوگواري شهادت امام حسين(ع) اشاره كرد و گفت: پيوند عميقي بين امام حسين(ع) و قرآن كريم برقرار است؛ همان‌طور كه خداوند قرآن كريم را سيد كلام مي‌داند، امام حسين(ع) نيز سيد الشهداست.

وي ادامه داد: همانطور كه قرآن ميزان القسط است امام حسين(ع) نيز امرت بالقسط است و همچنين قرآن كريم موجب پند و ارز است و امام حسين(ع) هم در صحراي كربلا مي‌فرمايد كه بگذاريد من شما را به حق موعظه مي‌كنم.

حجت‌الاسلام ميرعمادي،‌ قرآن را هدايتگر به سوي رشد دانست كه موجب به يقين رساندن بشر مي‌شود و گفت: امام حسين(ع) نيز فرمود كه من شما را به راه رشد و تعالي دعوت مي‌كنم و در زيارتنامه آن حضرت مي‌خوانيم حتي اتئك اليقين.

 اين مقام مسئول با تأكيد بر اينكه قرآن كريم بهترين شفاعتگر است،‌ افزود:‌ امام حسين(ع) نيز به مقام شفاعت رسيده است.

وي اظهار كرد: قرآن كريم براي تمام زمان‌ها و تمام انسان‌هاست و هرگز نام مبارك امام حسين(ع) از صفحه تاريخ محو نخواهد شد.

حجت‌الاسلام ميرعمادي ابراز اميدواري كرد: بتوانيم حق قرآن را ادا كنيم و اگر در اين راه اهمال كنيم از نورانيت قرآن فاصله گرفته‌ايم.

بنا بر اين گزارش، در ادامه اين مراسم گروه تواشيح اخلاص از گروه‌هاي تواشيح ممتاز شيراز به اجرا برنامه پرداختند و سپس مراسم با پخش كليپ روند برگزاري برنامه ادامه يافت.

تجليل از برگزيدگان در بخش خواهران بخش ديگر اين برنامه بود كه طي آن از برگزيدگان هر رشته به صورت جداگانه تجليل به عمل آمد.

در بخش خواهران شاغل در رشته‌هاي مختلف 20 نفر شركت كرده بودند كه از اين تعداد از هر رشته 3 نفر برگزيده شناخته شدند و در بخش همسران كاركنان در رشته ترتيل 41 نفر شركت كردند كه در اين رشته 3 نفر برگزيده، در رشته حفظ نيز 58 نفر شركت كردند كه 7 نفر برگزيده شناخته شدند.

در بخش فرزندان كاركنان رشته حفظ 27 نفر شركت كرده بودند كه از اين تعداد 6 نفر برگزيده و در رشته ترتيل نيز 24 نفر شركت كرده بودند كه از اين تعداد 3 نفر حائز رتبه‌هاي برتر شده بودند.

بنا بر اين گزارش، در ادامه مراسم 6 نونهال قرآني مهدكودك قرآني مجتمع مسكوني امام رضا(ع) به قرائت قرآن كريم پرداختند و در ادامه برگزيدگان بخش برادر تجليل شدند.

 در بخش برادران شاغل در رشته ترتيل 59 نفر شركت كردند كه از اين تعداد 3 نفر برگزيده شدند و در رشته تحقيق 11 نفر و 3 نفر برگزيده، رشته اذان 41 نفر و 3 نفر برتر شناخته شدند ضمن اينكه در رشته حفظ نيز 3 نفر برگزيده معرفي شدند.

در بخش فرزندان پسر در رشته ترتيل 13 نفر مشاركت كردند كه 3 نفر برگزيده شدند و در رشته اذان نيز 15 نفر شركت كننده و سه نفر برگزيده، در رشته حفظ 1، 3 و 5 جزء ‌نيز 3 نفر برگزيده شناخته شدند.

در بخش سربازان وظيفه وزارت دفاع نيز در رشته اذان 2 نفر برگزيده و در رشته حفظ يك جزء يك نفر برگزيده معرفي شدند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.