سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران گزارش مي دهد؛

خشکبار ایران در مسیر رونق تولید و صادرات قرار گرفته است

رئیس ستاد اجرائی اولین نمایشگاه بین المللی خشکبار گفت:برگزاری اولین نمایشگاه خشکبار و توجه و استقبال از این نمایشگاه نشاد داد که روزهای طلائی در انتظار خشکبار ایران است .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل روابط عمومی اولین نمایشگاه بین المللی خشکبار،آجیل، میوه های خشک و صنایع وابسته؛آموخته رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه بین المللی خشکبار گفت : توجه هیئت های خارجی نشان می دهد رونق مناسبی برای تولید و صادرات خشکبار خواهم داشت . 

وی با بیان اینکه در طی چهار روز برگزاری این نمایشگاه سه هیئت تجاری از آن بازدید کرد ، گفت ، معمولا برای اولین نمایشگاهها چنین توجه ای صورت نمی گیرد و نمایشگاههای که چندین سال برگزای می شود مورد توجه هیئت های خارجی قرار می گیرد .و این نشانه مهمی برای رونق صادرات این محصول است . 

آموخته اضافه کرد : سه هیئت تجاری و بازرگانی از کشورهای ترکیه ، اوکراین و ارمنستان در نمایشگاه امسال حضور یافتند و ضمن بازدید از سالن ها و غرفه های نمایشگاهی ، با تولیدکنندگان و تجار ایرانی .وارد مذاکره شدند. 

 وی با بیان اینکه تلاش کردیم تا  این نمایشگاه را به نحو مطلوب برگزار کنیم ، گفت : سال آینده سطح نمایشگاه را افزایش خواهیم داد زیرا همزمان با برگزاری اولین نمایشگاه ، شاهد استقبال  تولید کنندگان ، فروشندگان ، صادر کنندگان و فعالان اقتصادی این بخش بودیم.

آموخته گفت : در اولین نمایشگاه خشکبار ، همه فعالان این بخش از کشاورزی و صنعت زیر یک سقف قرار گرفتند تا ضمن معرفی خود به یکدیگر ، درجریان آخرین وضعیت تولید و صادرات خشکبار کشور قرار گیرند.
 
رئیس ستاد اجرائی اولین نمایشگاه بین المللی خشکبار با بیان اینکه استقبال فعالان صنف و صنعت خشکبار کشور و همچنین بازدیدکنندگان از این نمایشگاه ، بیش از حد انتظار بود،گفت: سال آینده از نظر ساختار و اجرا نمایشگاه را بهتر برگزار خواهیم کرد و تلاش می کینیم تا  کمترین کم و کاستی را داشته باشم .

آموخته افزود : در جریان برگزاری این نمایشگاه شاهد استقبال شرکت های صادراتی ، شرکت های وارداتی خارجی ، صنایع بسته بندی ماشین آلات و صنایع تبدیلی و بخش های مختلف کشاورزی برای حضور در نمایشگاه  سال آینده بودیم و اعلام آمادگی کردند که سال آینده حضور می یابند . 

وی گفت:امسال هدف از برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی خشکبار صرفا فروش نبود بلکه هدف توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید در کنار توجه به تولید با کیفیت بود .

رئیس ستاد اجرائی اولین نمایشگاه بین المللی خشکبار گفت:از نمایشگاه امسال علاوه بر شهروندان، جمع زیادی از  کارشناسان ، محققان ، تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز بازدید کردند همچنین در این نمایشگاه کانون های هماهنگی دانش و صنعت نیز حضوری فعال داشتند . 

رئیس ستاد اجرائی اولین نمایشگاه بین المللی خشکبار ،تولید خشکبار را یک زنجیره دانست و گفت : این زنجیره از مرحله کاشت داشت و برداشت آغاز می شود و تا فرآوری ، بسته بندی و عرضه به بازار و صادرات ادامه می یابد . 

وی مهمترین ضعف بخش صادرات خشکبار کشور را در حال حاضر ، صنعت بسته بندی بیان کرد و گفت:خشکبار ایران با وجود اینکه بهترین کیفیت را دارد اما در بسته بندی های ضعیف صادر می شود که این بازار صادراتی را دچار مشکل می کند .

آموخته ادامه داد : خشکبار ایران بعد از فرش دومین  محصول سنتی صادراتی ایران که شهرت جهانی دارد لذا باید نمایشگاه آن به تدریج به رده های بالای نمایشگاهی برسد .  

انتهای پیام/
   
 

برچسب ها: خشکبار ، تولید ، صادرات ، دانش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.