سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

استحصال 70 نوع ماده معدني در كشور

در حال حاضر70 نوع ماده معدني در كشور استحصال مي‌شود و جمع ذخاير قطعي و احتمالي كشور 60 ميليارد تن برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛معاون اكتشاف سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني كشور در سمينار تخصصي معدن در استان زنجان با اشاره به وضعيت ذخاير معادن كشور، گفت: 65 درصد معادن كشور در بخش مصالح ساختماني، 5 درصد سنگ‌ نما، 23 درصد ذخاير غيرفلزي و 7 درصد ذخاير فلزي هستند.

 برنا با تاكيد بر لزوم ورود بخش خصوصي در فعاليت‌هاي اين حوزه، افزود: در حال‌ حاضر ارزش ذخاير معدني كشور 770 ميليارد دلار است كه با توجه به پايين بودن بودجه‌هاي اكتشافي دولتي ، ضروري است تا بخش خصوصي نيز به طور جدي در اين حوزه فعاليت كند.

وي ادامه داد : ايران به دليل داشتن ويژگي‌هاي زمين‌شناسي به‌ غير از نفت و گاز از شرايط مستعدي به جهت دارا بودن مواد معدني برخوردار است.

 اين مقام مسئول تصریح کرد : در حال حاضر70 نوع ماده معدني در كشور استحصال مي‌شود و جمع ذخاير قطعي و احتمالي كشور 60 ميليارد تن برآورد شده است كه سالانه بيش از 1.5 ميليارد تن به اين ذخاير اضافه و همچنين سالانه 341 ميليون تن از ذخاير شناسايي شده، بهره‌برداري مي‌شود.

 برنا در خصوص صنايع شكل گرفته مرتبط با معدن،  اضافه کرد :23 هزار نوع صنايع معدني در كشور شكل گرفته كه چهار هزار نوع از اين تعداد در صنايع بزرگ، از جمله سيمان فعاليت دارند.

 معاون اكتشاف سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني كشور با اشاره به فعاليت اين سازمان در سطح كشور، خاطرنشان كرد: در حال حاضر سازمان زمين‌شناسي كشور داراي 20 مركز و 18 دفتر نمايندگي در سطح كشور است كه به ‌صورت منطقه‌اي عمل كرده و به ‌تازگي نيز اين فعاليت با رويكرد تخصصي ادامه كار مي‌دهد كه اين رويكرد در دفتر استان زنجان با رويكرد اكتشاف ذخاير فلزي انجام خواهد شد./ب


برچسب ها: استحصال ، ماده ، معدنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.