سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتمام پروژه‌های نیمه تمام آموزشی با مشارکت حداقل 30 درصدی خیرین مدرسه ساز

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: آموزش و پرورش می‌تواند پروژه‌های نیمه تمام خود را به شرط مشارکت حداقل 30 درصدی به خیرین واگذار کند.

 مرتضی رئیس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون سال 92 و در تبصره‌ای که ذیل بند 79 این قانون آمده به آموزش و پرورش اجازه داده شد تا بخشی از پروژه‌های نیمه تمام خود را به خیرین و نیکوکاران برای تکمیل واگذار کند. 

وی ادامه داد: برای این موضوع در قانون آیین نامه اجرایی پیش‌بینی شده که این آیین نامه به تصویب هیئت دولت رسیده و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش می‌تواند پروژه‌هایی نیمه تمام خود را به شرط حداقل پرداخت 30 درصد هزینه ساخت به خیرین واگذار کند و این پروژه‌ها با نام خیرین تکمیل شود. 

رئیس با بیان این مطلب که این مسئله روش جدیدی برای جذب خیرین است افزود: در پروژه‌های مشارکتی که تاکنون وجود داشته ابتدا تعهد غیر عملیات و پس از آن دولت مبادرت به تکمیل پروژه کرد و این امر موجب رشد چند سالی تکمیل پروژه مشارکتی به طول انجامید. 

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: قانون جدید دغدغه خیر برای این مسئله که چه زمان باید سپری شود تا سهم دولت تأمین شود را از بین برده است.
انتهای پیام/  

برچسب ها: آموزش ، مشارکت ، خیرین ، مدرسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.