سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

پایانه مرزی جلفا با تردد بیش از 3هزار نفر از پرترددترین مرزهای زمینی کشور

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت:پایانه مرزی جلفا با تردد بیش از 3هزار نفر در هر شبانه روز یکی از پرترددترین مرزهای زمینی کشور است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، خادم عرب باغی در بازدید معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور از پایانه مرزی جلفا و نوردوز در منطقه ارس با اشاره به ظرفیت هایقانونی مناطق آزاد نسبت به بهره مندی از تسهیلات و مزیت های منطقه ای و قانونی در توسعه حمل و نقل جاده ای و نوسازی ناوگان حمل و نقل تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های سازمان حمل و نقل جاده ای و پایانه ها در راستای یکی از استراتژی های برتر توسعه منطقه آزاد ارس است افزود: به منظور یکپارچه سازی مدیریت این حوزه براساس قانون مناطق آزاد مدیریت بخش های مربوطه به سازمان منطقه آزاد تفویض می شود.

پایانه مرزی جلفا با تردد بیش از 3هزار نفر در هر شبانه روز یکی از پرترددترین مرزهای زمینی کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از پایانه های مرزی جلفا در مرز نخجوان و نوردوز در مرز ارمنستان در محدوده های جلفا و نوردوز منطقه آزاد ارس بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و مدیران کل راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل و پایانه های استان انجام یافت مسایل مربوط به پایانه های مرزی و تردد اتباع داخلی و خارجی در این مرزها مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این بازدید داوود کشاورزیان با بازدید از پل های مرزی جلفا و نوردوز در مرزهای نخجوان و نوردوز در جریان موضوعات مرتبط با این پل ها قرار گرفت و نسبت به ساماندهی و لکه گیری مسیر مرزی جلفا اصلاندوز دستور داد.

همچنین با حضور فرماندهان مرزبانی و مدیران گمرک و پایانه های مرزی موضوع عدم استفاده از پل جدید التاسیس جلفا در مرز نخجوان و توسعه پایانه مرزی جلفا مورد بررسی قرار گرفت.

منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با وسعت 51هزار هکتار در 4 محدوده در نقاط مرزی جلفا در مرز نخجوان ، نوردوز در مرز ارمنستان و خداآفرین و قلی بیگلو در مرز آذربایجان واقع یافته است./ب

 

برچسب ها: مرز ، زمینی ، پایانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.