سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

آغاز عمليات ساخت کارخانه توليد فروسيليس شمال کشور در خوی

عملیات ساختمانی نخستین کارخانه تولید فروسیلیس شمال کشور در شهرستان خوی آغاز شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، مدیر عامل کارخانه تولید فروسیلیس خوی گفت:.این واحد تولیدی که نخستین کارخانه فروسیلیس شمالغرب و چهارمین واحد در نوع خود در کشور است در سه مرحله و در زمینی به مساحت 40 هکتار ودر 25 کیلومتری جاده خوی به تبریزوهمچنین در مسیر جاده ترانزیت جمهوری اسلامی به ترکیه و کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه قفقاز قرار گرفته است احداث می شود.

وی افزود: احداث و راه اندازی آن در مرحله نخست 1680 میلیارد ریال و 25 میلیون دلار اعتبار پیش بینی شده و در زمان بهره برداری کامل، مجموع سرمایه گذاری آن به پنج هزارو 300 میلیارد ریال خواهد رسید.

احمد پرنده در آیین آغاز این واحد گفت: این کارخانه مواد اولیه صنایع فولاد، آلیاژ های نسوز و چدن را تولید و در اختیار واحدهای ذوب آهن و سایر صنایع وابسته به فولاد قرار خواهد داد.

وی همچنین ظرفیت تولید این کارخانه را 25 هزار تن فروسیلیس به عنوان محصول اصلی و 9 هزار تن میکروسیلیس در سال اعلام کرد و افزود: عمده مواد مصرفی این واحد سنگ سیلیس با عیار 95درصد و سنگ آهن با عیار 45 درصد است که تمام مواد اولیه مورد نیاز آن از منطقه تامین خواهد شد.

پرنده همچنین میزان اشتغال در این واحد در مرحله اول این کارخانه 350 نفر و در مراحل دوم و سوم بیش از 900 نفر مشغول ذکرکردوافزود : با بهره برداری از این واحد بزرگ سالانه بیش از 50 میلیون دلار در کشور صرفه جویی ارزی می شود.

وی همچنین درپایان اظهارداشت: این واحد پس از بهره برداری بیش از 60 درصد محصولات تولیدی خود را به خارج از کشور صادر خواهد کرد.

لازم به ذکراست این پروژه درحال حاضر28 % پیشرفت فیزیکی دارد ./ب

برچسب ها: خوی ، کارخانه ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.