سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگ هشدارها باز هم به گوش می‌رسد

اسکی ورزش تنها برای مرفهین؟!

اسکی یکی از مفرح‌ترین ورزش‌های زمستانی است که البته نباید به طیف مرفه جامعه اختصاص داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اسکی یکی از مفرح‌ترین و زیباترین ورزش‌‌هایی زمستانی است که البته طرفداران خاص خود را هم دارد.

اسکی از آن جایی که با طبیعت سروکار دارد خواستگاه بسیاری از خانواده‌هاست. خانواده‌هایی قادرند به صورت جمعی از این ورزش استفاده کنند و لذت ببرند. اما بروز برخی حوادثی ناراحتی‌هایی نیز ایجاد کرده است.

از جمله این حوادثی مسائل مربوط به قیمت بلیت‌‌ها می‌باشد. اساسا بلیت پیست‌های اسکی با توجه به هزینه نگه‌داری و تعمیر وسایل و لوازم پیست‌‌ها نمی‌تواند خیلی ارزان باشد اما بدون شک افزایش غیر منطقی آن تنها استقبال مردم از این رشته کم خواهم کرد.

چند روز پیش پیست اسکی توچال در حالی بازشد که خبرهایی درخصوص افتتاح رسمی آن هم در تاریخ به گوش نرسیده بود. این درحالی بود که پیش از آن صحبت از این بود که قیمت بلیت‌ها با افزایش 20 درصدی همراه است. بلیت‌های توچال 50 هزار تومان فروخته شد. حتی به مربیانی که قرار بود به خاطر تلاش‌های بی‌دریغشان به صورت رایگان در پیست‌های اسکی کنند. خبرها از دیزین حاکی از آن است که قیمت بلیت‌ها به 70 هزار تومان افزایش می‌یاید در صورت بروز چنین افزایش قیمتی به عنوان مثال یک خانواده سه نفره باید 210 هزار تومان هزینه کند.

اسکی سانسی: لطفا سریع‌تر اسکی کنید

یکی دیگر از اتفاقاتی که قرار است امسال در پیست‌های اسکی رخ دهد سانسی بودن بلیت‌هاست. سانسی بودن به این معناست که با خرید یک بلیت نمی‌توان در کل روز از پیست‌ها استفاده کرد. به نظر نمی‌رسد ما هنوز در جذب اسکی باز در پیست‌ها چندان موفق شده باشیم که بخواهیم به علت بالا بودن جمعیت بلیت‌ها را سانسی کنیم. حالا معدود اسکی بازان پیست‌ها نیز باید هرچه سریع‌تر اسکی کنند.

زنگ‌های هشدار برای مسئولان

یکی از دغدغه‌های بزرگ مسئولان فدراسیون اسکی فعالیت در بعد همگانی و همچنین خارج کردن اسکی از انحصار مرفهین بوده است. حالا با چنین افزایش بی‌رویه و غیرمنطقی در قیمت بلیت‌ها تنها باید شاهد دور شدن هر چه بیشتر مردم از این ورزش باشیم. بدون شک افزایش قیمت تجهیزات ورزشی نباید توسط مردم جبران شود. زنگ هشدار افزایش بی‌‍رویه قیمت روشن شده است مسئولان پیست‌ها به فکر باشند!

انتهای پیام/
برچسب ها: اسکی ، مفرح ، هشدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.