سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/رییس سازمان ملی زمین و مسکن:

بخش مسکن از اوایل سال آینده رونق خواهد گرفت

رییس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: پیش بینی می شود که از اویل سال آینده روکود بخش مسکن به پایان برسد و شاهد رونق این بخش خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سید محمد پژمان که برای بازدید از دهمین نمایشگاه مسکن به مشهد آمده است در حاشیه بازدید از این نمایشگاه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت مسکن در کشور با توجه به تعداد خانوار در کشور کمبود وجود دارد، اظهار کرد: همچنین بخشی از واحدهای مسکونی موجود در کشور نیازمند بازسازی هستند.

وی با اشاره به اینکه بحث نوسازی همراه با رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان باید باشد، تصریح کرد: مقاوم بودن و کیفی بودن ساختمان به لحاظ داشتن خدمات مناسب برای ساکنین که بیشتر از بحث سرپناه مطرح باشد.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه در یک ساختمان باید زندگی جریان داشته باشد، ادامه داد: ساختمان باید طوری باشد که افراد هم به جهت نوع طراحی، تاسیسات و خدماتی که در اختیار آنان است احساس آرامش کنند و مسکن که محل آرامش و سکینه است فراتر از یک سرپناه باید مورد توجه طراحان و مجریان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چشم انداز خوبی در این بخش پیش رو است، ابراز کرد: بخش مسکن علی رغم اینکه فراز و نشیب هایی را دارد و البته این موضوع از گذشته هم وجود داشته است و بخش مسکن که باید روکودی مواجه است زمان زیادی نخواهد گذشت که این روکود به پایان می رسد و پیش بینی می شود که از اویل سال آینده شاهد رشد و رونق بخش مسکن باشیم.

شهردار سابق مشهد با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه هایی در بخش مسکن جنبه رقابتی ارزشمندی را به وجود اورده است، تصریح کرد: مسایلی و نمایشگاهی که امروز برگزار می شود در گذشته وجود نداشت به ویژه در شهر مشهد این گونه موضوعات طی 5 ساتل اخیر به وجود آمده است و با استفاده از این نمایشگاه هاست که اتفاقات خوبی می افتد و امیدواریم که دولت تدبیر امید بتواند کمک کند که زمینه ها بیش از پیش فراهم شود و موانع پیش روی این بخش نیز برداشته شود.

پژمان ادامه داد: دولت برای انبوده سازان و کسانی که هدف گیری هایشان برای اقشار متوسط و متوسط به پایین است باید سازو کارهای خوبی را فراهم کند تا این سرمایه گذاران بتوانند کارهای خود را انجام بدهند.

وی با تاکید بر صنعتی شدن بخش ساختمان گفت: قطعا تکنولوژی و صنعتی شدن بخش ساختمان می تواند در کیفیت و سرعت انجام و کاهش قیمت تاثیر بسزایی داشته باشد و این موضوعات در دستور کار ما است و البته استفاده از تکنولوژی های نوین مرقوم به صرفه است و ما نیز برای همراهی در این بخش اعلام آمادگی می کنیم.


برچسب ها: رییس ، سازمان ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.