سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"نواز شریف": از تلاش هاي صلح در افغانستان حمايت مي کنيم

نخست وزیر پاکستان به رئیس شورای عالی صلح افغانستان اطمینان خاطر داد دولت پاکستان به طور کامل از تلاش های صلح در افغانستان حمایت می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا؛اظهارات شریف در دیدار با سید "صلاح الدین ربانی" رئیس شورای عالی صلح افغانستان بیان شد.

دو طرف درباره نفوذ پاکستان برای ترغیب طالبان به پیوستن به فرآیند صلح داخلی افغانستان، اوضاع امنیتی در منطقه و همکاری در زمینه حفظ صلح در افغانستان پس از عقب نشینی نیروهای ناتو در سال 2014 گفتگو کردند.

علاوه بر این، دفتر نخست وزیری پاکستان به نقل از وی اعلام کرد:« پاکستان از هیچ کمکی برای حفظ صلح در افغانستان فروگذار نمی کند. افغانستانی باثبات به نفع پاکستان است.»

"ربانی" در سفر به پاکستان با ملا عبدالغنی برادر یکی از سرکردگان ارشد طالبان افغانستان دیدار می کند که در سپتامبر به درخواست حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان در اسلام آباد آزاد شد.
با این حال، یکی از رهبران طالبان افغانستان پیشتر گفته بود هیچ یک از زندانیان طالبان نماینده این گروه نیستند و هر اقدامی برای وادار کردن ملا برادر به گفتگو نتیجه ای دربرنخواهد داشت.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.