سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کل سازمان ملل:

دهه‌ای برای نجات پنج میلیون انسان

اولین همایش ترمینال اورژانس هوایی با هدف کمک به مجروحان جاده‌ای و انتقال سریع به مراکز درمانی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ در این همایش پیامی از سوی نماینده دبیر کل سازمان ملل بان‌کی مون به مناسبت روز جهانی یاد بود قربانیان تصادفات جاده‌ای اعلام شد. 

وی در این پیام گفت: تصادفات جان در این روز جهانی یادبود قربانیان تصادفات جاده‌ای ما توجه همگان را به این واقعیت جلب می‌کنیم که هر ساله تصادفات جان ۱ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر را گرفته و موجب جراحت ۵۰ میلیون نفر دیگر می‌شود که برخی دچار معلولیت دایمی می‌گردند. 

 در پشت این آمار، والدین، کودکان، خواهران و برادران، همکاران و دوستان داغدار هستند. مشکل آنان تنها احساسی نیست، تصادفات ترافیکی همواره زیان مالی عمده‌ای به همراه دارد و خانواده‌های زیادی به دلیل از دست دادن نان آور خود یا ضرر مربوط به از دست دادن در آن و هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی طولانی مدت در ورطه فقر سقوط خواهد کرد. 

اینجانب این واقعیت که دولت‌ها توافق کردند ۲۰۲۰، ۲۰۱۱ را به عنوان دهه اقدام برای ایمنی جاده‌ای با هدف نجات جان پنج میلیون انسان نام نهند، مورد تحسین قرار می‌دهم.

اینجانب از اقدام انجام شده در شهر‌ها در سراسر جهان برای بهبود ایمنی افراد پیاده، دوچرخه سوار و سایر افرادی که از جاده‌ها استفاده می‌کنند، استقبال می‌نمایم. پیاده‌ها، گذرگاه‌های عابر پیاده، گذر‌گاه‌ها، نور جاده‌ها که در حال نصب هستند، قوانین رانندگی در حال مستی، سرعت غیر مجاز، بستن کمربند ایمنی و منع استفاده از تلفن همراه و ارسال متن ضمن رانندگی در حال وضع شدن یا اعمال هستند مناطق پیاده رو در شهر‌ها در حال تاسیس هستند و مراقبت اضطراری آسیب در حال تقویت است تا آنان که زندگیشان دچار تهدید شده درمان مناسب دریافت نمایند. 

 همانگونه که جامعه جهانی برای دستیابی به آرمان‌های توسعه هزاره تا ۲۰۱۵ فعالیت می‌کند، اینجانب اقداماتی هماهنگ‌تر درباره امنیت جاده‌ای به عنوان بخشی از دستور کار آینده برای توسعه را فرا می‌خوانم، این حرکتی حیاتی از تلاش‌ها برای ارتقای سلامت و نجات زندگی در سال‌های پیش رو است. 

 در این روز جهانی به مناسبت یادبود قربانیان تصادفات جاده‌ای، اجازه دهید بکوشیم تا جاده‌های ایمن تری برای همه استفاده کنندگان ایجاد کنیم به اتفاق می‌توانیم میلیون‌ها زندگی را نجات دهیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.