سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زویی سالدانا؛

قهرمان زن

در سال‌های اخیر که سینمای هالیوود منتقدان بسیاری از بابت عدم استفاده از قهرمان زن داشته، سالدانا از آن بازیگرانی است که تمام خصوصیات ایفای نقش یک قهرمان زن را دارا است.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ "زویی سالدانا"، در نیوجرسی متولد شده و در کوئینز نیویورک بزرگ شده است پدر او از تبار دومینیکن بود و مادرش پورتوریکویی است. در 10 سالگی بعد از فوت پدرش در یک تصادف آنها به دومینکین بازگشتند در همانجا بود که زویی به علاقه‌اش در مورد کارهای هنری و رقص پی می‌برد.



در 17 سالگی با خانواده به آ‌مریکا باز میگردد و این  همراه می شود با شروع کار حرفه‌ای سالدانا در نمایش‌های باله، او در گروه تئاتری فعالیت می‌کند که برای نوجوانان نمایش‌هایی بر ضد مواد مخدر و مشروبات  الکلی و.. اجرا می‌کنند.
در ژوئن 2010 با کیث بریتون بازیگر نامزد کرد ولی تنها یک سال بعد و پس از 11 سال دوستی رابطه خود را با او پایان داد و جدا شد.
او تنها بازیگر زنی بوده که الان سه فیلم همزمان از او در جدول فروش بین 20 فیلم برتر در 3 هفته متوالی قرار گرفته است آواتار، بازندگان و مرگ در مراسم تشییع جنازه این سه فیلم بودند.
سال 2007، از سوی مجله پیپل به  عنوان یکی از 100 انسان زیبای جهان انتخاب شد.
سال 2008 رتبه 42 را در میان 100 زن برتر جهان به انتخاب مجله ماکسیم به دست آورد.
برای‌ آمادگی در ایفای نقش‌اش در سفر ستاره‌ا ی 2009 با نیکول نیکولز که همان بازیگر شخصیت یوهورا در سری اصلی مجموعه بوده است ملاقات کرد.
شش ماه آماده سازی شدید و بی وقفه برای بازی در فیلم آواتار را پشت سر گذاشتT، آموزش‌هایی از قبیل هنرهای رزمی، تیراندازی و اسب سواری.

مسیر شهرت
زمانی که زویی سالدانا در سال 1999 برای حضور در یک اپیزود از سریال قانون و نظام انتخاب شد ،هنوز به عنوان یک چهره مستعد در آموزشگاه‌های بازیگری به حساب می‌آمد اما در سال 2000 بود که برای بازی در فیلم مرکز صحنه انتخاب شد و اولین حضور خود را در پرده بزرگ سینما تجربه کرد. سال 2002 زمانی که پیشنهاد بازی در فیلم چهارراه را دریافت کرد تحصیل را رها کرد تا به  عنوان بازیگر مکمل برینتی اسپیرز در این فیلم ایفای نقش کند. فیلمی که چندان موفق نبود ولی برای سالدانا موقعیتی مناسب برای معرفی به حساب می‌آمد یک سال بعد حضور در نقش کوتاهی در فیلم دزدان دریایی کارائیب باعث شهرت بیشتر سالدانا شد تا پیشنهادات مهمتری دریافت کند مثل همکاری با استیون اسپیلبرگ و تام هنکس در فیلم ترمینال و یا حضور در حدس بزن کیه و همبازی شدن با اشتون کاچر پس از آن حضور در فیلم‌های معمولی و نقش‌های فرعی برای سالدانا ادامه داشت تا  اینکه در سال 2009 حضور در دو پروژه بزرگ را  تجربه کرد. بازی در پیشتازان فضا و مهمتر از آن ایفای نقش شخصیت نیتری، شاهزاده ناوی در فیلم آواتار زیر نظر جیمز کامرون که فرصتی که سالدانا را به جهان سینما شناساند و شهرت و محبوبیت‌اش را بسیار افزایش داد حالا سالدانا بود و انتخاب از میان پیشنهادهای زیادش او در سال 2011 در فیلم جنایی و اکشن کلمبیایی حضور موفقی داشت و در سال 2012 اکشن کلمبیایی حضور موفقی داشت و در سال 2012 همبازی برادلی کوپر در فیلم واژه‌ها شد چندی پیش تازه ترین فیلم از سری فیلم‌های سفر ستاره‌ا ی با نام سفر ستاره‌ای به تاریکی با حضور سالدانا اکران موفقی را پشت سر گذاشت مطمنا در سال های آینده درخشش چشمگیرتری از این ستاره رنگین پوست هالیوود شاهد خواهیم بود.




خصوصیات برجسته
سینمای هالیوود در سال‌های اخیر منتقدان بسیاری داشته و از این بابت که چرا از قهرمان‌های زن در فیلم‌هایش استفاده نمی‌کند. سالدانا از آن بازیگرانی است که تمام خصوصیات ایفای نقش یک قهرمان زن را دارا می‌باشد و این می‌تواند مهمترین خصوصیت او در راه پیشرفت به حساب آید. همانطور که در فیلم‌های آواتار و کلمبیایی از او چنین چهره‌ا ی را دیده‌ایم صحبت به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی و آموزش‌های مختلفی که در حرفه‌های ورزشی و رزمی دیده است از خصوصیات مهم او برای ایفای نقش در فیلم‌های مختلف محسوب می‌شوند. در ضمن صنعت هالیوود همیشه به دنبال زنان رنگین پوست با چهره‌ای زیبا بوده است و برای آنها ارزش زیادی هم قائل بوده یکی از دلایل پیشرفت و سرمایه گذاری را که هالیوود روی این بازیگر داشته می‌توان همین خصوصیت سالدانا دانست.

فیلم‌های مهم

دزدان دریایی کارائیب- نفرین مروارید سیاه 2003
ترمینال 2004، حدس بزن کیه 2005، سفر ستاره‌ای 2009، آواتار 2009، بازندگان 2010، کلمبیایی 2011، واژه‌ها 2012 و سفر ستاره‌ای به تاریکی 2013



منبع:‌مجله دنیای تصویر

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.