سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/مدیرعامل بانک مهر اقتصاد مطرح کرد

اجرای قانون بانکداری اسلامی در بانک مهر اقتصاد

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد اتصال بین علم و عمل را از اهداف بانک مهر اقتصاد برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم که در نخستین مرحله قانون بانکداری اسلامی را اجرا کنیم.

به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران   قم؛  غلامحسین تقی‌نتاج پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه بانک مهر اقتصاد امسال وارد بیست و یکمین سال تاسیس خود می‌شود. 

گفت: در طی این مدت تلاش شده است در تحقق بانکداری بدون ربا گام برداشته شود و در این راه از متخصصین حرفه بانکداری نیز استفاده شده است.

وی بیان کرد: امروز بیش از 13 میلیون نفر در کشور هم در سپرده‌گذاری و هم در دریافت تسهیلات مشتری بانک مهر اقتصاد محسوب می‌شوند.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه بخش وام و قرض‌الحسنه 10 درصد فعالیت بانک محسوب می‌شود، گفت: بانک مهر اقتصاد تنها بانکی است که عین منابع قرض الحسنه را به مصرف قرض‌الحسنه رسانده است.

وی ادامه داد: پولی که در حال حاضر در دنیا استفاده می‌شود یک پول اعتباری است و در تمام دنیا ارزش پول کم می‌شود و مشکلی است که باید به آن پرداخته شود.

تقی‌نتاج اتصال بین علم و عمل را از اهداف بانک برشمرد و عنوان کرد: تلاش می‌کنیم که در نخستین مرحله قانون بانکداری اسلامی را اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه پرهیز از ربا تکلیف بسیار مهمی است، گفت: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که به امانت‌های مردم که در اختیار داریم، ضرری وارد نشود.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به اهمیت بازپرداخت وام‌ها به بانک بیان کرد: اگر وام گیرندگان به موقع وام را برنگردانند بانک‌ها نیز با مشکل مواجه خواهند شد و در این مورد باید در جامعه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی ادامه داد: می‌دانیم که در آنچه انجام داده‌ایم نواقصی وجود داشته است، ولی تلاش خود را کرده‌ایم که کار خود را به بهترین شکل انجام دهیم و امیدواریم که شاهد رشد بانکدرای اسلامی باشیم.

در ابتدای دیدار حجت‌الاسلام محمدسجاد نجفی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در بانک مهر اقتصاد با اشاره به اینکه کارکنان بانک مهر اقتصاد همه بسیجی هستند، گفت: روحیه بسیجی در برخورد و رفتار کارکنان بانک مهر اقتصاد حاکم است.

وی با اشاره به اینکه ما در مسیر بانکداری اسلامی حرکت می‌کنیم و تمام تلاش ما تحقق بانکداری بدون ربا است، تصریح کرد:در این بانک تمام عقدها بررسی می‌شود تا نوع عقدها در مسیر شرعی باشد./س

برچسب ها: قم ، بانک ، مهر ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.