سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

برند سازی جزو جدایی نا پذیر توسعه اقتصادی هر کشور است

معاون پژوهش و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: در دنياي امروز برند جزو جدايي ناپذير توسعه اقتصادي، فرهنگ رقابت و تکامل دهنده مجموعه بهم پيوسته پارامترهاي علم و دانش، پژوهش، اقتصاد و مديريت است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
ˈوحيد احمديˈ روز پنجشنبه در اولين همايش برند و شرکت هاي دانش بنيان که با حضور روساي پارک هاي علم و فناوري سراسر کشور در پارک علم و فناوري امام خميني (ره) استان قزوين برگزار شد، افزود: در دنياي رقابتي که شرکت ها، دستگاه ها و حوزه هاي مختلف در پي توسعه جايگاه خود هستند نيازمند برند شاخص و شناخته شده تري مي باشند.

وي اظهار کرد: با توجه به اينکه برند دوران طلوع و غروب دارد ورود به حوزه آن و داشتن نقش فعال در آن بسيار مهم است.

احمدي، با اشاره به عبور علم و فناوري در سال هاي اخير از مراحل مختلف آموزش، آموزش پژوهش محور،پژوهش تقاضا محور و اقتصاد پژوهش محور ادامه داد: رسيدن به اين مرحله آسان نبوده و نيازمند زيرساخت ها و شاخص هاي متعددي است تا موتور محرک جامعه که همان اقتصاد مي باشد دانش بنيان شود.

به گفته اين مسوول، شاخص ها، تعريف اهداف، زير ساخت ها، بودجه کافي، مديريت صحيح و ديپلماسي مشخص از جمله پيش شرط هاي تحقق يک اقتصاد دانش بنيان است.

احمدي با بيان اينکه خود فناوري هم متاثر از عوامل برنامه اي و ساختاري بايد خود را با اين مراحل تحولي تطبيق دهد خاطرنشان کرد: در اين زمينه طراحي برند خود يکي از لوازم اين کار است.

وي ادامه داد: براي ظهور در بازار تجاري و صنايع مبتني بر دانش نيازمند الگوهايي هستيم که مبناي کار در پي ريزي صنعت و کار اقتصادي قرار دهيم تا موجب استواري و استحکام شويم از اين رو برند در اين حوزه نقش موثري دارد.

معاون پژوهش و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري، از شرکت هاي دانش بنيان به عنوان شرط لازم توسعه علمي ياد کرد و افزود: در اين زمينه وزارت علوم نيز رويکردي حمايت کننده و توسعه دهنده از ابتکارات اين شرکت ها و واحدهاي فناور بعنوان خروجي قابل عمل دارد./

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.