سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/جبران كسري اعتبار حوزه سلامت:

همت مسئولين ارشد كشوري و نمايندگان مجلس را مي طلبد

معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت: واقعي شدن تعرفه ها از مهمترين مطالبات متوليان حوزه سلامت است كه حركت به اين سو بستگي به تصميم‌هاي كارگروه مربوطه، دولت و مجلس درباره اصلاح منابع سلامت دارد.

حميد رئيسي تصریح کرد: جبران كسري اعتبار حوزه سلامت همت مسئولين ارشد كشوري و نمايندگان  مجلس را مي طلبد و تا زماني كه منابع مالي حوزه سلامت و سهم سلامت از منابع عمومي ارتقا نيابد نمي‌توانيم انتظار رشد چشمگيري در تعرفه‌ها و همچنين ارتقاي كيفيت خدمات داشته باشيم و بي ترديد يكي از ابزارهاي مهم و اصلي اصلاح كيفيت خدمات بيمارستان‌ها، واقعي شدن تعرفه‌ خدمات است.
وي، كسري بودجه دانشگاه را از معضلات حوزه سلامت استان چهارمحال و بختیاری عنوان كرد و افزود: بخش عمده اي از اين كسري ناشي از عدم تخصيص بودجه كافي به حوزه سلامت و واقعي نبودن تعرفه هاي پزشكي است.
رئيسي تصريح كرد : هر ساله ۱۵ تا ۲۰ درصد به تعرفه هاي پزشكي افزوده مي گردد كه با توجه به افزايش هزينه ها و مراكز درماني مشكلات عديده اي در زمينه تامين اعتبارات مورد نياز در حوزه سلامت ايجاد مي گردد.
معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، با بيان اينكه اعتبارات دانشگاه شامل بخش عمراني و جاري يا هزينه اي مي باشد كه هزينه هاي جاري خود به عمومي و اختصاصي تقسيم مي شود افزود: هزينه هاي عمومي توسط دولت و در قالب مصوبات مجلس و اعتبارات اختصاصي از محل درآمد هاي دانشگاه تامين مي گردد.
حميد رئيسي گفت: از آنجايي كه اعتبارات عمومي صرف پرداخت حقوق و بخشي از فعاليت هاي حوزه بهداشت و اورژانس و اعتبارات اختصاصي صرف تامين هزينه خريد تجهيزات و لوازم پزشكي و امور بيمارستاني مي گردد، لذا كافي نبودن اعتبارات عمومي موجب مي گردد تا بخشي از درآمد هاي اختصاصي صرف امور ضروري مانند پرداخت كارانه پزشكان، حقوق پرسنل و خريد دارو گردد و ادامه اين سيكل معيوب تهديدي جدي براي حوزه سلامت به شمار مي رود.
وی، به كسري هشتاد هزار ميليارد ريالي وزارت بهداشت اشاره كرد و افزود: متاسفانه هنوز اعتباري كه قرار بود از محل هدفمندسازي يارانه ها به حوزه سلامت و درمان اختصاص داده شود تخصيص داده نشده است.
رئيسي، سهم دانشگاه علوم پزشكي استان چهارمحال و بختیاری از اين كسري اعتبار را ۲/۱ درصد اعلام كرد و گفت: اين رقم بيش از ۸۴ ميليارد تومان است كه با تخصيص به موقع آن حدود ۹۹ درصد كسري ها در بخش هزينه هاي جاري دانشگاه جبران مي گردد.
معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، تعداد پروژه هاي عمراني در دست اقدام دانشگاه را ۸۰ مورد اعلام كرد و افزود: ميزان اعتبار لازم جهت تكميل و تجهيز اين پروژه ها بالغ بر ۶۰۰ ميليارد ريال برآورد شده است.
حمید رئیسی گفت: راه اندازي فاز دوم بيمارستان آيت اله كاشاني شهركرد و توسعه بيمارستان شهداء لردگان از اولويت هاي پروژه هاي موجود است كه با توجه به كمبود اعتبار در سال جاري و تخصيص تنها ۱۰ درصد از اعتبارات به پروژه هاي عمراني دانشگاه، اين پروژه ها پيشرفت چنداني نداشته اند.
وي، اعتبار مورد نياز براي توسعه و تجهيز بيمارستان شهداء لردگان را بالغ بر ۱۱۰ ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: در صورت تامين اعتبار تا پايان سال جاري، با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد سال، عمليات اجرايي كليه پروژه ها به سرعت و به ترتيب اولويت از ابتداي سال آينده ادامه پيدا خواهد كرد.
رئیسی، با بيان اينكه بهبود وضعيت فعلي امكان پذير نخواهد بود مگر به همت مسئولين ارشد كشوري و استاني به ويژه نمايندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت: تا كنون بالغ بر ۲۵۰ مورد مكاتبه در سطح وزارت و مجلس انجام شده است كه متاسفانه تاكنون نتيجه موثري در بر نداشته است.
معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت: با توجه به همه گير بودن مشكلات تامين اعتبار در سطح دانشگاه ها و دستگاه هاي اجرايي، دانشگاه علوم پزشكي شهركرد يكي از كوشاترين دانشگاه ها در زمينه رايزني جهت بهبود وضعيت كنوني و احقاق حقوق مردم در حوزه بهداشت و درمان بوده است.
حمید رئیسی در پايان اظهار داشت: اگر چه دانشگاه در سالهاي اخير با مشكلات جدي در زمينه تامين اعتبارات مواجه بوده است اما توان مديريتي و تلاش پرسنل تا كنون از بروز كوچكترين خللي در زمينه ارائه خدمات در حوزه سلامت استان چهارمحال و بختیاری پيشگيري نموده است./

 

 

برچسب ها: جبران ، کسری ، اعتبار ، حوزه ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.