سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتمام ساخت پروژه مرکز تئاتر خاوران

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از اتمام ساخت پروژه مرکز تئاتر خاوران خبر داد و افزود: مراسم افتتاحیه این مرکز به زودی برگزار خواهد شد.

خلیل راحتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با اشاره به ساخت این مرکز به صورت حرفه ‌ای و مدرن با امکانات تخصصی ، فضاهای لازم و سالن‌های متعدد حرفه ای و تجربی و بر اساس استاندارد‌های جهانی اظهار داشت: این مرکز با صد در صد پیشرفت فیزیکی آماده بهره بردار است.

وی با بیان اینکه این مرکز با زیربنای بالغ بر 16 هزار متر مربع در مجاورت فرهنگسرای خاوران و در زمینی به مساحت 28 هزار متر مربع قرار دارد افزود: دارا بودن یک سالن مجهز با گنجایش هزار نفر با قابلیت اجرای نمایش ‌های تئاتر کلاسیک، موزیکال و اجرای کنسرت موسیقی و ارکستر سمفونیک و نیز 4 سالن نمایش تجربی با گنجایش 150 نفر و یک سالن ویژه نمایش عروسکی از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه است.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی افزود: کارگاههای ساخت دکور، خیاطی، سالن تمرین، اتاق گریم و سایر امکانات تجربی و فضاهای  پشت صحنه از دیگر امکانات این مرکز است.

راحتی در ادامه از سالن اصلی این مجموعه با گنجایش هزار نفر را بزرگترین سرسرای نمایش کشور نام برد و گفت: چهار سالن دیگر این مجموعه با ظرفیت 150 نفر، امکان گسترش تئاتر تجربی را به خوبی فراهم آورده  ضمن اینکه سالن تئاتر عروسکی مجموعه، در هر اجرا میزبان 120 نفر خواهد بود.

وی اظهار داشت: در مرکز پردیس تئاتر تهران، فضای آمفی تئاتر روباز به مساحت 3500 متر مربع نیز در نظر گرفته شده که این امکان برای نمایش‌های آیینی و سنتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شکرت توسعه فضا‌های فرهنگی افزود: کتابخانه تخصصی ، گالری‌های متعدد، فضا‌های آموزشی و تفریحی، رستوران، فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و سالن بازی کودکان از دیگر فضا‌های گنجانده شده در این مجموعه است.

راحتی به ذکر خصوصیاتی از سالنهای اجرای نمایش این پردیس اشاره کرد و گفت: در این مجموعه برای نخستین بار امکان تغییر زاویه کف برای ساخت دکورهایی با کف صحنه شیب دار فراهم شده که این امر امکان قابلیت طراحی و اجرای نمایش از زوایای مختلف مورد نیاز نسبت به جایگاه تماشاگران را برای کارگردانان فراهم نموده است.

وی تصریح کرد: سن تعبیه شده در این سالن، امکان قرار گیری گروههای بسیار بزرگ موسیقی گروهی و ارکستر تا بیش از 200 نفر را فراهم نموده و به همین دلیل جزء سالنهای انگشت شمار دنیا قرار دارد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی در پایان با بیان ساخت دو سالن تمرین با ابعاد صحنه اصلی و برای حضور هیات بازبینی و دیگری با مساحت یک دوم صحنه برای پشتیبانی در این مرکز خاطر نشان کرد: این پروژه آماده بهره برداری بوده و به زودی مراسم افتتاحیه آن با اجرای ویژه برنامه‌های هنری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: نمایش ، امکانات ، سالن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.