سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

کاهش 30 درصدی مصرف سم در باغ های کرمان

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمان از کاهش 30 درصدی مصرف سم در باغ های استان کرمان طی 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

ناصر طاهری درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اشاره به اینکه پارسال 498 تن سم در باغ های استان استفاده شده است ، گفت: امسال 370 تن سم مورد استفاده قرار گرفته که این میزان نسبت به پارسال 30 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: امسال مصرف سم در باغ های پسته استان کرمان 3 نوبت کاهش داشته ، این در حالی است که استفاده ازمواد غیر شیمیایی و آب و صابونهای کشاورزی در باغ ها 4 نوبت استفاده شده است.

طاهری خاطرنشان کرد: سم پاشی هوایی امسال در باغهای خرمای بم حذف شده است و این امر به صورت زمینی وکنترل شده ، آن هم روی کانونهای آلودگی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مصرف سم در باغ های پسته خیز رفسنجان و انار بیشتر از سایر مناطق استان است ، تصریح کرد: شهرستانهای سردسیری بافت ، رابر ،کوهبنان و بردسیر کمترین مصرف سم را داشته اند.

طاهری برنامه ی امسال جهاد کشاورزی استان کرمان را فرهنگ سازی برای مصرف بهینه سم ، استفاده از مواد غیر شیمیایی ، مبارزه تلفیقی علیه آفات و در نهایت تولید محصول سالم عنوان کرد.

وی با اعلام اینکه هم اکنون فرهنگ استفاده از مواد غیر شیمیایی در بین کشاورزان افزایش یافته است ، به کشاورزان توصیه کرد: استفاده از سم در باغها را به عنوان آخرین راهکار بکار ببرند./

برچسب ها: کاهش ، سم ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.