سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

معلم زیربنای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

کارشناس دفتر تالیف کتب درسی کشور گفت: معلم بنیادی ترین عنصر در ارتقا تعلیم و تربیت و تحقق سند تحول بنیادین نظام آموزشی است.

مظاهری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، در حاشیه کارگاههای آموزشی کتاب های درسی پایه سوم ابتدایی شهرستان خمین افزود: معلم اگر بتواند همگام با تحولات آموزش و پرورش دانش و مهارت خود را ارتقا دهد، ضمن رشد و بالندگی دانش آموزان در ترسیم آینده پویا و سالم عمل کرده است.
وی گفت : همسویی محتوای کتاب ها با سند تحول بنیادین و رویکردهای جدید آموزشی برای عمق بخشی به یادگیری در دانش آموزان در تالیف کتاب های درسی جدید توجه خاصی شده است.
مظاهری افزود: کتاب ها جدید، با ایجاد روشهای اکتشافی، احساس تفکر، جستجوگری و پرسشگری برای حل مساله را در دانش آموزان برانگیخته که با این شیوه جدید آموزشی، یادگیری و تحصیل علم را برای آنها جذاب تر می کند.
وی افزود : نگارش کتاب ها پس از تیم تالیف و مولفان، باید در شورای برنامه ریزی گروه درسی به تایید نهایی برسند تا مجوز لازم برای تدریس در مدارس را کسب کنند.
کارشناس دفتر تالیف کتب درسی گفت : برای ارزشیابی کتاب های درسی جدید، پژوهشگاه تعلیم و تربیت از استانهای مختلف کشور از ابتدا تا سال تحصیلی، نمونه آماری تهیه می کند و پس از دریافت ارزشیابی و بازخورد تدریس این کتاب ها در پایه تحصیلی مورد نظر، با بهره گیری از دیدگاه صاحبنظران و متخصصان مختلف اصلاحات کتاب ها برای سال تحصیلی آینده برطرف خواهد شد.
وی افزود : امسال هشت کتاب درسی پایه سوم ابتدایی و 11 جلد از کتاب های درسی پایه اول متوسطه اول به لحاظ محتوا تغییر یافته اند./
 
 
برچسب ها: آموزش و پرورش ، معلم ، سند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.