سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

پیش بینی تولید 150تن عسل در بافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت ، 150تن عسل در این شهرستان تولید شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، امیر عباس نخعی افزود: براساس آخرین آمار، 230 بهره بردار با حدود 15 هزارکلنی زنبور عسل دراین شهرستان به شغل زنبورداری مشغول هستند.

وی به تنوع آب و هوایی و اقلیم خاص این شهرستان در پرورش زنبور عسل اشاره وتصریح کرد: در سال زراعی پارسال میزان تولید عسل 80تن بوده که به صورت فله برای مصرف استان و استانهای همجوار به فروش رفته است.

نخعی نبود وجود صنایع تبدیلی و بسته بندی با برند مشخص در بافت را مشکل زنبور داران خواند و تصریح کرد: ورود عسل بی کیفیت و در عین حال ارزان باعث شده محصول تولیدی زنبورداران شهرستان با قیمت پایین به فروش برسد.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل مجوز تاسیس صنایع بسته بندی برای بخش خصوصی توسط مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان صادر شده است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: برای توسعه فعالیتهای زنبورداری پارسال مبلغ 10میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل طرح های ستاد توسعه کشاورزی به 90 طرح در این بخش اختصاص یافته است.

نخعی با اعلام اینکه با اختصاص این تسهیلات تعداد کلنی زنبورعسل از 8 هزار به 15 هزار کلنی افزایش یافته است،یادآورشد: اجرای این طرحها برای300نفر بصورت مستقیم و برای 600نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

برداشت عسل در شهرستان بافت از اوایل شهریور آغاز شده است و تا پایان آبان ادامه دارد./


برچسب ها: عسل ، برداشت ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.